Traceability pomaga zdobyć zaufanie konsumentów i zwiększa bezpieczeństwo żywności
- Dziś, gdy tak modne staje się jedzenie proekologiczne i prozdrowotne, duże sieci obiecują nam, że nasze pomidory czy rzodkiewki pochodzą od rolnika, który pokazuje się w reklamie z rodziną. Te sieci, które dadzą konsumentom narzędzia do sprawdzania pochodzenia towarów, szybko zdobędą zaufanie klientów i to na stałe, skoro deklarowane pochodzenie zostało dokładnie i wielokrotnie potwierdzone - powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Koksanowicz, kierownik ds. jakości i gospodarki magazynowej w Bać-Pol S.A. podczas pierwszej edycji "Karuzeli CHEP".
Piotr Koksanowicz jest zdania, że traceability to bardzo ważny temat dla branży z wielu powodów.
- Jako reprezentant branży i osoba od wielu lat związana z hurtowym obrotem spożywczym mogę mówić o tej części łańcucha dostaw, a więc obrotu, przyjęcia, procesu składowania oraz wydania zaopatrzenia do sklepów. Jako uczestnicy obrotu produktami spożywczymi, jesteśmy już zmuszani przez przepisy prawa do wdrożenia pewnych podstawowych działań w tym zakresie, np. dotyczących kontroli partii. Z drugiej strony tego rodzaju działania są wdrażane dlatego, że jako konsumenci chcemy wiedzieć coraz więcej. Dziś zamawiając przesyłkę możemy śledzić gdzie ona się aktualnie znajduje. Takie rozwiązania są potrzebne tym bardziej jeśli mówimy o produkcie, który sami zjadamy lub karmimy nim swoim dzieciom. Informacja: skąd się to wzięło i kto do tego miał dostęp jest ważna również z czystej ciekawości, którą chcemy zaspokajać – dodał.
Dlaczego traceability jest potrzebne zwłaszcza jeśli chodzi o produkty spożywcze?
- Do niedawna wielu z nas przywoziło ziemniaki od babci, znaliśmy ich pochodzenie, wiedzieliśmy kiedy były zasadzone i kiedy zostały wykopane. Dziś takiej osobistej stuprocentowej jawności mamy coraz mniej, ale chcemy to przenieść na formę, która jest nam obecnie dostępna. Dziś, gdy tak modne staje się jedzenie proekologiczne i prozdrowotne, duże sieci obiecują nam, że nasze pomidory czy rzodkiewki pochodzą od rolnika, który pokazuje się w reklamie z rodziną. Jako konsumenci chcemy to sprawdzić, chcemy wiedzieć jak wygląda szklarnia gdzie rosły te plony. Nie dajemy się manipulować, chcemy sprawdzać czy sieci handlowe będą w stanie udokumentować to, co mówią do nas w przekazie reklamowym. Te sieci, które dadzą konsumentom narzędzia do sprawdzania pochodzenia towarów, szybko zdobędą zaufanie klientów i to na stałe, skoro deklarowane pochodzenie zostało dokładnie i wielokrotnie potwierdzone – dodał.
Przedstawiciel Bać-Polu przyznaje, że o ile namierzanie pochodzenia i drogi przepływu produktu jest stosunkowo łatwe w przypadku owoców czy warzyw, dużo większym wyzwaniem jest dostarczenie analogicznej informacji wobec żywności przetworzonej.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
- 13:25 Galeria Młociny inauguruje nowy sposób robienia zakupów - poprzez streamingi...
- 13:22 Unilever będzie wspierać małe firmy i działać na rzecz odpowiedniego...
- 13:06 IKEA pyta: Brakuje Trampa?
- 12:48 Konfederacja Lewiatan: Polacy lepiej oceniają swoją sytuację niż stan gospodarki
- 12:33 Kaufland podsumowuje 2020 rok: Rozwój usług e-commerce, 12 nowych sklepów,...
- 12:23 Wciąż można się zgłaszać do Małego ZUS-u plus
- 12:21 Analiza ING: Rynek pracy w Polsce nie poddaje się falom pandemii
- 12:16 Biedronka: Dbałość o rzetelne informowanie klientów podstawą komunikacji
-
Empik opracował algorytm, który przewiduje, jak będą działać sklepy w danych...
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
CCC zawiązuje grupę podatkową
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 3 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 4 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Białołęka (Żerań), 68.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Targówek (Bródno), Toruńska, 54.50 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Gądów-Popowice Południowe (Gądów Mały), Horbaczewskiego, 47.10 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Krzyki-Partynice (Krzyki), Gliniana, 56.05 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.