Trendy konsumenckie mają trzy warstwy: emocjonalną, intelektualną i polityczną

www.portalspozywczy.pl 25 czerwca 2018 14:13

Na trendy konsumenckie możemy spoglądać w trzech płaszczyznach: intelektualnej, emocjonalnej oraz politycznej - powiedział Mariusz Szymyślnik z Krajowe Izby Producentów Drobiu i Pasz podczas wydarzenia ING Food&Retail Trends.

- Jeśli chodzi o płaszczyznę intelektualną, to często okazuje się, że trendy konsumenckie nie mają żadnego sensu. Ani dla dobra konsumentów, ni dla ich przekonań. Często wydaje się, że trendy konsumenckie są nawet przeciwne temu, czemu mają służyć lub temu czemu wydaje się, że mają służyć – powiedział Mariusz Szymyślnik.

Z kolei płaszczyzna emocjonalna – gdzie mówi się, iż z rynkiem się nie walczy. Jeśli klient czegoś sobie życzy, nawet jeśli jest to głupie, to trzeba mu to dostarczyć.

Wreszcie płaszczyzna polityczna – Jest naszym zdaniem najbardziej groźna, gdyż politycy zauważyli, że na tej płaszczyźnie można zbić kapitał polityczny, można coś ugrać w wyborach. Szukając głosów, politycy zaczęli nadmiernie wzmacniać pewne trendy lub nawet je wyprzedzać. To sprawia, że producenci nie mają czasu do tych trendów się przystosować i zwiększa także koszty – uważa Mariusz Szymyślnik.

- My jako organizacja, która doradza i reprezentuje konsumentów, jeśli walczymy z tymi trendami, staramy się opóźnić wprowadzenie tych trendów, dając czas producentom, aby mogli się do nich przystosować. Jako przykład podaje systemy klatkowe dla kur. W Polsce 88 proc. jaj spożywczych jest produkowane w systemach klatkowych. Jeżelibyśmy chcieli je naraz wymienić, to okazałoby się, że musimy wydać 1,2 miliarda dolarów. To olbrzymie pieniądze, których rynek nie ma. Dlatego konsumenci czegoś chcą, my możemy to dostarczyć, ale potrzebujemy czasu aby się przystosować – podkreśla Mariusz Szymyślnik.

W jego opinii, często konsumenci nie zdają sobie czego żądają od przemysłu spożywczego, lub to czego żądają jest dla nich gorsze np. gorsza jakość sanitarna. - Nie mniej musimy im tego dostarczyć, najlepiej zwiększając swoja marżę – dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6116
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,99

  • Śr

    1,40

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.