Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Trendy na rynku restauracyjnym: Superfoods, niemarnowanie żywności oraz flexitarianizm

Jarmuż pojawia się już nie tylko w ekskluzywnych restauracjach, ale także w popularnych sieciach kawiarni. To nie jest już produkt niszowy, a powszechnie stosowany składnik - mówiła Marta Glinka, ekspert ds. trendów kulinarnych, konsultant marketingowy sektora spożywczego, blogerka restauracyjna (Restaurantica.pl), właścicielka portalu o jedzeniu Warsawfoodie.pl podczas debaty "Gastronomiczne stolice Europy: trendy, inspiracje, nowości, przyszłość" w ramach Food Show 2017.
Reklama

Wśród dominujących trendów na rynku restauracji Marta Glinka wskazała m.in. niemarnowanie żywności oraz flexitarianizm.

- Niemarnowanie żywności to z jednej strony różne sposoby przekazywania żywności, np. dla potrzebujących, a z drugiej korzystanie z źródeł typu ‘fair trade’. To już się dzieje, np. w Hiszpanii, ale także w Polsce. Angażują się w to najbardziej znani szefowie kuchni. Istotnym trendem na świecie jest także flexitarianizm, czyli stopniowe przechodzenie na dietę bezmięsną. Zaczynamy od jednego wegetariańskiego dnia w tygodniu i stopniowo zwiększamy tę liczbę. W Polsce o flexitarianizmie jeszcze mało się mówi. Jest to trend widoczny w Niemczech, Holandii, Hiszpanii. W Barcelonie powstała nawet dedykowana takiej diecie restauracja. Dziś już nie tylko wegetarianie chodzą do restauracji, w których warzywa mają największe znaczenie. Tego typu lokale zaczął doceniać np. przewodnik Michelin. W Polsce, wzorem Berlina, powstają z kolei lokale typu neo-bistro, gdzie można zjeść bardzo dobrej jakości jedzenie w przystępnej cenie – dodała.

Ekspertka przyznała, że wciąż aktualnym trendem na świecie jest popularność superfoods.

- Ten trend trwa od dłuższego czasu, zmieniają się tylko same produkty: akai, goji, chia i polski jarmuż, który pojawia się już nie tylko w ekskluzywnych restauracjach, ale też sieciach kawiarni w Polsce. To nie jest już coś niszowego, a powszechnie stosowany składnik. Także duże sieci dyskontów mają w ofercie produkty z superfoodsami oraz wszelkiego rodzaju "produkty wolne od": bez glutenu, cukru itp. Coraz więcej restauracji na Zachodzie w swoich kartach oznacza alergeny zawarte w daniach lub potrawy bez laktozy, glutenu. U nas tego typu praktyka wciąż jest zjawiskiem niszowym - dodała.

Marta Glinka zwróciła uwagę na  trend personalizacji, który z innych dziedzin życia przeniknął do gastronomii i można go już zaobserwować także w polskich restauracjach.

Całość na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.