Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Trendy rynkowe: Szybkie przekąski, produkty dla najmłodszych i najstarszych oraz alternatywy mięsa

Segmentacja konsumentów, "uważna" konsumpcja i boom na produkty roślinne kształtują obecnie branżę spożywczą - wynika z raportu Euromonitor International, opisującego najnowsze trendy w zakresie żywienia.
Reklama

Szybko, łatwo i estetycznie

Segmentacja konsumentów i nowe okazje żywieniowe zapewniają firmom możliwości rozwoju. Nowe produkty, które pozwalają konsumentom na przekąskę w dowolnym miejscu, w dowolnym czasie są odpowiedzią na intensywny tryb życia i potrzeby dzisiejszych konsumentów. Ludzie nie chcą po prostu spożywać produktów - wrażenia sensoryczne odgrywają dla nich kluczową rolę w wyborze żywności. Jak opisuje Euromonitor International, dzisiejsi konsumenci szukają produktów spożywczych, pasujących do ich intensywnego trybu życia i zapewniających wrażenia zmysłowe. Producenci paczkowanej żywności próbują dostosować się do nowych nawyków żywieniowych. 

Dwa etapy życia

Najstarsi i najmłodsi konsumenci to dwie grupy, które stały się centralnym punktem w dążeniu do "bardziej segmentowanych" portfeli produktów. Producenci żywności wprowadzają innowacje, które mają w nowy sposób zaspokajać unikalne potrzeby żywieniowe starszych ludzi. Jednocześnie preparaty specyficzne dla dzieci, poza mlekiem modyfikowanym dla niemowląt, pozostają słabo rozwinięte i stały się centralnym punktem zwiększania ich wartości.
991 mln ludzi będzie miało powyżej 65 lat do 2030 roku. Oznacza to wzrost o 47% od 2018 r. Żaden kraj nie musiał dostosować się do starzejącej się populacji szybciej niż Japonia. Przykładem produktu wprowadzonego specjalnie dla tej grupy jest Saeed Cacao 73 autorstwa Meito, który ma 160 mg ekstraktów z liści miłorzębu japońskiego w celu utrzymania zdrowia pamięci.
Z drugiej strony 1,72 miliarda ludzi na całym świecie będzie w wieku 0-12 lat do 2030 roku. Problemem tej grupy było np. niedożywienie dzieci w Indiach. Wprowadzony na rynek w 2016 roku Timios firmy FirmRoots Pvt oferuje przekąski dla dzieci, produkty pełnoziarniste, naturalne owoce i orzechy.
Są to przykłady reakcji producentów na różne trendy demograficzne i potrzeby żywieniowe na poszczególnych rynkach.

Nowe przekonania dotyczące jedzenia

Konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na produkty, które jedzą. Trend zmierza w kierunku bardziej naturalnej i mniej przetworzonej żywności, czystych etykiet i produktów „wolnych od”. Zbilansowane diety konkurują obecnie ze specjalnymi dietami i nowymi składnikami, od starożytnych ziaren po superfoody.

Jedzenie na bazie roślin i alternatywne źródła białka

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.