Trendy w digitalizacji branży spożywczej. Komentarze 6 ekspertów-praktyków

Autor: Ewa Wojciechowska– Head of Research & Content, e-point SA 16 czerwca 2020 10:53

Digitalizacja wywiera coraz większy wpływ na branżę spożywczą, przyczyniając się m.in. do wzrostu popularności sklepów internetowych. A wraz z nadejściem pandemii, wiele firm musiało w ekspresowym tempie przemodelować swój biznes. Jak te zmiany wpłyną na przyszłość branży? Zapytaliśmy o najważniejsze trendy przedstawicieli czołowych firm oraz ekspertów rynkowych.

Trend 1: Klient chce wiedzieć więcej o produktach
Klient dokonuje dziś świadomych wyborów. Chce znać skład produktu oraz miejsce jego pochodzenia. Aktywnie szuka tych informacji u producentów.

Widzimy coraz większe zainteresowanie składem produktów, patrząc chociażby na liczbę zapytań przez nasze kanały w social mediach. Rosnąca świadomość konsumentów stawia producentów przed koniecznością umieszczenia dokładnych i przejrzystych informacji o ich działalności oraz oferowanych wyrobach - Maciej Kluk, Digital Solutions Manager, LOTTE Wedel.

Ta potrzeba wiedzy wzmogła się podczas pandemii, gdy konsumenci na pierwszym miejscu stawiają sterylność i higienę towarów. Chcą znać całą drogę: od producenta do ich rąk i oczekują tu transparentnej komunikacji.

Tu przydatny okazać się może blockchain jako narzędzie do śledzenia łańcucha dostaw, które pozwoli weryfikować poszczególnych kontrahentów.

Zastosowanie technologii blockchain może w znaczący sposób poprawić wiarygodność i zaufanie do produktu. Jedną z pierwszych firm, która wprowadziła rozwiązanie do śledzenia łańcucha dostaw był Carrefour deklarując, że umożliwienie sprawdzenia pochodzenia nawet niewielkiej ilości ilości produktów może wydatnie wpłynąć na budowanie wizerunku transparentnej marki, który jest bardzo ważny w kontekście coraz większej liczby świadomych konsumentów - Wojciech Kaźmierczak, Founder, Blockchain4everyone.

Niemal 75% klientów bierze pod uwagę również kwestie środowiska naturalnego przy dokonywaniu zakupów: chcą wiedzieć, jaki jest ślad węglowy danego produktu, zużycie wody, z jaka produkcją plastiku się wiąże. Niektóre sklepy aktywnie wykorzystują to w komunikacji, np. chwaląc się, jak mało gazów cieplarnianych emitują (jak Sainsbury’s).

Oznacza to potrzebę dostarczenia tej wiedzy - we wszystkich kanałach, w których się komunikujemy - oraz zarządzania informacją produktową.

Wyzwaniem jest, by w każdym kanale informacja pojawiała się w tym samym momencie, co produkt na półce - mówi Wojciech Szneja, Dyrektor ds. Rozwoju Marketingu Graal

Odpowiadając na ten głód wiedzy, marki spożywcze coraz chętniej stawiają na kampanie edukacyjne oraz content marketing.

Przy naszych produktach edukacja jest niezwykle ważna. Nie tylko obalamy mity związane z puszkami rybnymi, ale również mówimy o ich walorach odżywczych, smakowych i działaniu na organizm. Polacy jedzą za mało ryb, a że są zdrowe, to edukacja jest tu niezbędna - Wojciech Szneja, Dyrektor ds. Rozwoju Marketingu Graal.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6162
Ilość aktualnych ofert: 463385

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.