Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Trendy w e-commerce wg Grupy Unity

Ekspert Grupy Unity - Krzysztof Murzyn, wytypował 5 trendów, które będą rządzić rynkiem e-commerce przez kolejne 12 miesięcy.
Reklama

Według eksperta 2015 r. w e-commerce upłynie pod znakiem:

1. Omnichannel - od e-sklepu do zintegrowanych wielu kanałów

Nowoczesne i tradycyjne punkty styku mogą sobie pomagać, stając się filarem w budowaniu lojalności klientów. Obecnie to konsument kontroluje proces - kiedy i jak poszukuje towaru, gdzie poszukuje alternatyw, jak i kiedy dokonuje transakcji. Uznanie i częste podkreślanie, że to klient ma kontrolę, jest mądrym posunięciem sprzedawcy. W najbliższych miesiącach uwagę klienta przyciągną właśnie Ci, którzy zaproponują mu darmowe zwroty i reklamacje niezależnie od kanału w jakim dokonał zakupów. Na znaczeniu zyska też ZMOT (zero moment of truth), czyli model podejmowania decyzji zakupowych oparty na rekomendacjach sprawdzanych w internecie. Czas zadbać o to co o nas mówią i dać klientom łatwy dostęp do tej wiedzy.

2. Mobile - od gadżetu do biznesu

Na rynku mobile liczyć się będą tylko Ci, którzy przygotują strategię w tym kanale w oparciu o indywidualne podejście do narzędzi jakimi są smartfony i tablety. Badania pokazują bowiem, że tylko ten drugi służy użytkownikom do zakupów, stąd aplikacja tworzona na tablety powinna być maksymalnie użyteczna, intuicyjna i dawać użytkownikowi poczucie bezpieczeństwa szczególnie w zakresie płatności. Z drugiej strony innego podejścia wymagają aplikacje tworzone na smartfony - muszą uwzględnić potrzeby takie jak łatwy research produktów, dostęp do opinii i geolokalizację pomocną przy wyszukiwaniu najbliższego sklepu. Ponadto, sam proces projektowania aplikacji powinien nadążać za stylem bycia swoich użytkowników - „on the go". Współczesny konsument chce tworzyć sprofilowane listy zakupowe, a po dokonaniu zamówienia, móc śledzić przebieg jego realizacji.


3. Big Data - od analizy zachowania klienta po strategię marketingową

Oprócz podstawowych informacji takich jak wartość zamówień z dowolnie wybranego okresu, monitorować można informacje o wartości udzielonych klientom rabatów czy średniej ilości towarów na zamówieniu. Na podstawie tak zgromadzonej wiedzy można tworzyć zindywidualizowane oferty dla już zlojalizowanych klientów i tych, o których lojalność sprzedawcy będą chcieli zawalczyć.

4. Content - od katalogu produktów po doradcę klienta

Badania pokazują, że w 2015 roku firmy wygospodarowały większe budżety na działania związane z content marketingiem. Wygląda na to, że sprzedawcy przekonali się na własnym pozycjonowaniu, że tylko tworzenie oryginalnych, atrakcyjnych treści to klucz do lepszego ratingu i sposób na pozyskanie uwagi klienta. Sklepy przestaną być zwykłym katalogiem produktów, a staną się kompleksowymi portalami wiedzy dla konsumentów z artykułami i analizami eksperckimi.

5. Logistyka - od monopolu po układ 3 graczy
O tym, że kanał e-commerce jest atrakcyjny dla największych graczy logistycznych pokazują pomysły na niestandardowe punkty odbioru przesyłek takie jak sieci sklepów czy stacje benzynowe. Na razie wygląda na to, że czeka nas walka cenowa, na której skorzystają przede wszystkim klienci.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.