Trendy w handlu mobilnym

Na popularyzacji mobile w 2014 roku zyskają nie tylko duże firmy. Upowszechnienie idei „local buying" przyczyni się do wzrostu sprzedaży także w lokalnych sklepach oraz u dostawców usług. Możliwe będzie również wykorzystanie na szerszą skalę „smart prices" - inteligentnych cen. Będą one zmieniały się w zależności od dnia, godziny, a nawet lokalizacji klienta. W tym roku wzrośnie też zainteresowanie usługami typu „click & collect". Możliwość rezerwacji towaru oraz jego późniejszego odbioru na miejscu, to szansa dla tradycyjnych sklepów na pozyskanie nowych klientów.
Sklepy internetowe wyjdą do klientów
Kolejnym zauważalnym trendem będzie coraz częstsze wychodzenie e-sklepów do świata realnego. - Będzie to możliwe dzięki technologiom mobilnym, które już dziś są dostępne, ale jeszcze rzadko wykorzystywane we wsparciu sprzedaży online. Mowa m.in. o kodach QR i znacznikach NFC, a także dedykowanych dla m-commerce aplikacjach sprzedażowych wykorzystujących m.in. grywalizację. Pozwolą one na prezentację oferty e-sklepu np. na specjalnych czasowych stoiskach rozlokowanych w przestrzeni miejskiej - wyjaśnia Piotr Krawiec z mGenerator.pl.
Ostatnim kluczowym trendem będzie dostosowanie banków oraz systemów szybkich płatności internetowych do wymagań użytkownika mobilnego. Już dziś prowadzą one prace nad stworzeniem w pełni mobilnych wersji swoich serwisów transakcyjnych.
Ten rok zapowiada się naprawdę interesująco dla branży handlu mobilnego. Popularyzacja nowych narzędzi i technologii przyczyni się do zwiększenia zainteresowania zakupami w tym kanale wśród Polaków. Sklepy natomiast odczują, że inwestycje w rozwiązania mobilne przynoszą wymierne efekty.