PARTNERZY PORTALU

Trendy w markach własnych w Europie Zachodniej

Autor: PB 10 czerwca 2021 10:57

Trendy w markach własnych w Europie Zachodniej Udział wartościowy marek własnych wzrósł w ciągu ostatnich trzech lat w 10 z 18 krajów europejskich. Fot. Shutterstock

Według firmy analitycznej IGD Retail Analysis, w markach własnych w Europie Zachodniej dominują obecnie cztery trendy: pokazywanie wartości, innowacje w celu sprostania oczekiwaniom konsumentów spożywających posiłki w domu, zdrowie oraz zrównoważony rozwój.

Harriet Cohen, Senior Retail Analyst w IGD przytacza dane PLMA (Private Label Manufacturers Association - Stowarzyszenie Producentów Marek Własnych), według których udział wartościowy marek własnych wzrósł w ciągu ostatnich trzech lat w 10 z 18 krajów europejskich. W ujęciu ilościowym jego udział wzrósł na 12 rynkach. To pokazuje potencjał wzrostu i możliwości dla marek własnych w Europie Zachodniej.

1. Prezentacja wartości jest jednym z głównych trendów kształtujących handel spożywczy w Europie Zachodniej od czasu pandemii COVID-19. 

Marka własna jest jednym z kluczowych narzędzi, z których korzystają sprzedawcy detaliczni, aby promować pozytywne postrzeganie wartości i znajduje się w centrum ich kampanii marketingowych.

Oprócz ugruntowanego systemu tieringu (wartość, standard, premium), detaliści inwestują również w obniżanie cen i dopasowywanie cen detalicznych.

Wykazanie przystępności cenowej jest szczególnie ważne przy zaspokajaniu potrzeb rodzin. Kilku sprzedawców detalicznych – Intermarché, M&S, Netto i Kiwi – inwestuje w innowacje produktowe, tworząc ukierunkowane promocje lub oferując zniżki lojalnościowe dla tej grupy kupujących.

2. Innowacje

Konsumenci powracają do jedzenia w domu ze względu na wpływ COVID-19 i związanych z nim ograniczeń. Aby sprostać tej potrzebie detaliści szybko wprowadzają innowacje, np. rozwiązania typu „posiłek na wieczór”. Dostawcy będą musieli pomóc im w utrzymaniu tego tempa.

W jaki sposób sprzedawcy detaliczni będą wprowadzać innowacje w przyszłości? IGD radzi, by nawiązać współpracę z sławnymi szefami kuchni, dostarczać nowe produkty z naciskiem na produkty zdrowe, zrównoważone, i premium, a także by rozwijać, odświeżać i wyróżniać lokalne marki własne.

3. Zdrowie i styl życia
Zdrowie stało się bardziej priorytetem dla wielu konsumentówh, a to jeszcze bardziej przyspiesza z powodu pandemii. Kupujący szukają sprzedawców, którzy pomogą im prowadzić zdrowszy tryb życia. Najlepsi w swojej klasie detaliści to ci, którzy wiodą prym w tej dziedzinie.

Działania sieci handlowych mogą  przybierać różne formy, od zmiany formuły produktu po pomoc kupującym w lepszym zrozumieniu ich zakupów. Obejmuje to również wspieranie programu dobrego samopoczucia dzięki rozszerzeniu asortymentu marek własnych. Na przykład w Austrii Billa wprowadziła na rynek produkty marki własnej, które wspierają budowę mięśni i zdrowy rozwój kości.

4. Zrównoważony rozwój
Detaliści włączają zrównoważone rozwiązania do swoich strategii marek własnych, zmieniając opakowania, zaopatrując się lokalnie i etycznie oraz wspierając społeczności. Kupujący szukają sprzedawców oferujących produkty, które są przystępne cenowo i zrównoważone.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10693
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,99

  • Śr

    4,73

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.