Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Trwa druga batalia o rynek internetowy

Najpierw Ministerstwo Finansów chciało objąć podatkiem obrotowym nie tylko sieci tradycyjnych sklepów, ale również sprzedawców internetowych. Branży udało się przed tym obronić, jednak teraz znów musi walczyć. Tym razem o prawo do prowadzenia działalności w niedzielę. Może tego zakazać już niedługo obywatelski projekt ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę - czytamy w Rzeczpospolitej.
Reklama

E-zakupy w niedzielę robi większość Polaków. 39 proc. z nich, ponieważ w tygodniu zwykle nie mają czasu na zakupy, zaś 38 proc. uważa, że może wtedy kupić niezbędne rzeczy, przy okazji zostając w domu. Zakupy w weekend pozwalają kupować mądrze, przeanalizować dobrze zakup – tak twierdzi 35 proc. Polaków. Ogółem zdaniem 72 proc. Polaków e-zakupy w niedzielę sprawiają, że mają więcej czasu dla bliskich – wynika z badania Izby Gospodarki Elektronicznej.

Jak informuje Rzeczpospolita potencjalny zakaz poza utrudnieniami dla konsumentów uderzy też w osoby pracujące w e-sklepach. Zdaniem Patrycji Sass-Staniszewskej, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej, blisko połowa zatrudnionych w e-handlu wskazuje negatywny wpływ na obroty, a 69 proc. obawia się utraty pracy. 

Więcej czytaj w Rzeczpospolitej.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.