Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Trzy czwarte Polaków wydaje na elektronikę od 1 do 10 tys. zł na rok

Prawie 60% respondentów deklaruje, że kupuje sprzęt elektroniczny zarówno za pomocą e-commerce, jak i w sklepie stacjonarnym. Z uwagi na czynniki rynkowe, należy spodziewać się wzrostu cen sprzętu elektronicznego w 2022 roku.
Reklama
  • 76% konsumentów wydaje na sprzęt elektroniczny od 1000 do 10 000 zł w skali roku – wynika z badania przeprowadzonego przez BrandsIT „Tendencje zakupowe w 2022 roku w świetle zmian w zakresie opłaty reprograficznej”.
  • W raporcie zawarta została charakterystyka polskiego konsumenta, z której wynika, że na jego decyzje zakupowe wpływają dochody, zwiększony poziom wydatków, inflacja oraz pandemia i związana z nią praca zdalna.
  • Z uwagi na czynniki rynkowe, należy spodziewać się wzrostu cen sprzętu elektronicznego w 2022 roku. Główną przyczyną wzrostów będą podwyżki cen stali, komponentów i transportu, a sytuację pogarsza brak wyrobów na rynku, przez co nie działa konkurencja cenowa oraz presja na podwyżkę wynagrodzeń i inflacja.

 

Wydatki Polaków na elektronikę

76% konsumentów wydaje na sprzęt elektroniczny od 1000 do 10 000 zł w skali roku – wynika z badania przeprowadzonego przez BrandsIT „Tendencje zakupowe w 2022 roku w świetle zmian w zakresie opłaty reprograficznej”. Przy czym, konsumenci decydują się najczęściej na tanią elektronikę, kierując się przy decyzjach zakupowych przede wszystkim ceną.

Raport przygotowany przed BrandsIT zawiera opis sytuacji na rynku sprzedaży elektroniki użytkowej oraz czynniki, jakie wpłyną na ten rynek w 2022 roku, ze szczególnym uwzględnieniem ewentualnych zmian w zakresie opłaty reprograficznej. W badaniu wzięli udział przedsiębiorcy i konsumenci, mający zamiar dokonać zakupu sprzętu elektronicznego w 2022 roku.

- Raport prezentuje charakterystykę polskiego konsumenta, informacje dotyczące sprzedaży sprzętu elektronicznego i czynników, które na nią wpłyną w 2022 roku oraz informacje i opinie na temat wprowadzenia zmian w opłacie reprograficznej. Mimo, że nie możemy przewidzieć, co dokładnie się wydarzy w 2022 roku oraz czy zmiany w opłacie dojdą do skutku i, jeśli tak, to kiedy to nastąpi, to w tak dynamicznie zmieniającym się otoczeniu możemy podsumować dane, które posiadamy i opinie w tym temacie. Ta wiedza pozwala w lepszy sposób przygotować się na zmiany, które nas czekają. I mam nadzieję, że właśnie taką funkcję będzie pełnił prezentowany raport. – mówi Bartosz Martyka, Redaktor Naczelny BrandsIT.

Sprzedaż elektroniki konsumenckiej skupia się wokół cen

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.