Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Trzy nowe trendy na rynku alkoholi w czasach pandemii

Sentyment konsumentów do spożycia alkoholu i marek zmienił się w wyniku pandemii COVID-19. „Nowe kontakty towarzyskie”, „Nowe inicjatywy” i „Więcej zdrowia'' to trzy nowe trendy, które pojawiają się w segmencie napojów alkoholowych po pandemii COVID-19, która zmieniła życie społeczne konsumentów, ich postrzeganie marek oraz świadomość dotyczącą zdrowia i dobrego samopoczucie – ocenia GlobalData, zajmująca się analizą danych.
Reklama

W raporcie „Coronavirus (COVID-19) Case Study: Alcoholic Beverage Innovation” GlobalData  zauważa, że skala oraz wpływ globalnego kryzysu zdrowotnego związanego z pandemią koronawirusa zmieniły nawyki i nastroje konsumentów w stosunku do marek FMCG), co nieuchronnie wpływa na branżę alkoholi. GlobalData wskazuje na trzy pojawiające się trendy:

Konsumpcja domowa wzrosła z powodu zamknięcia pubów i barów. Pod koniec maja (tydzień 10.) 68 proc. konsumentów w 11 badanych krajach stwierdziło, że wstrzymało lub ograniczyło wizyty w pubach i barach z powodu wybuchu COVID-19. Liczba ta utrzymywała się na względnie stałym poziomie w ciągu dziesięciu tygodni od 25 marca do 31 maja (w których GlobalData przeprowadziła badanie), pomimo ponownego otwarcia barów i klubów w niektórych krajach – np. Chiny stopniowo ponownie otwierały bary na początku kwietnia, a Niemcy i Australia otworzyły 15 maja. Tendencja ta prawdopodobnie utrzyma się, ponieważ obawy konsumentów dotyczące koronawirusa będą się utrzymywać, nawet w przypadku ponownego otwarcia kolejnych punktów sprzedaży.

- Ponieważ coraz więcej osób unika barów i klubów, producenci napojów alkoholowych podczas opracowywania produktów muszą brać pod uwagę „nowy rodzaj spotkań towarzyskich” konsumentów, takie jak picie w domu. Jednym z kluczowych aspektów będzie uwzględnienie luksusowych i niedrogich innowacji alkoholowych, które pozwolą konsumentom uchwycić podobieństwo i jakość picia w domu w stosunku do picia w pubie. W szczególności rośnie sprzedaż aromatyzowanych napojów alkoholowych, takich jak gotowe do spożycia (RTD) koktajle – odnotowano 12-proc. sprzedaży wolumenowej na całym świecie w porównaniu z 2018 i 2019 rokiem. Szansą w tej kategorii jest prawdopodobnie premiumizacja – komentuje Mitsue Konishi, starszy analityk ds. Innowacji w GlobalData.

Jedną z coraz większych obaw konsumentów są ograniczenia finansowe. Młode grupy wiekowe (np. 25-34 lata) są wrażliwe na ceny, a najnowsze badanie GlobalData pokazuje, że 13 proc. millenialsów na całym świecie przestało kupować napoje alkoholowe, ponieważ przekraczają one ich budżet na zakupy, zaś 20 proc. twierdzi, że kupuje produkty w dolnej granicy przedziału cenowego. Nie można ignorować rozwoju trendów innowacji w przystępnych cenach, aby przyciągnąć tych konsumentów.

Więcej na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum