PARTNER PORTALU

Twarogi wybierają odbiorcy o najniższych dochodach

Autor: portalspozywczy.pl 8 listopada 2010 12:38

Twaróg to produkt tradycyjny, w mało atrakcyjnym opakowaniu - czytamy w raporcie Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych.

Twaróg konkuruje na rynku przede wszystkim ceną i znajduje odbiorców w grupach konsumentów o najniższych dochodach - wynika z analizy. W IV kwartale 2009 roku po sery twarogowe sięgało z różną częstotliwością 64 proc. osób, z czego ponad 42 proc. badanych kupowało sery twarogowe raz w tygodniu. Zakupy dokonywane z większą częstotliwością dwa - trzy razy w tygodniu cechowało 11,7 proc. badanych. Znacznie większy odsetek konsumentów wybierał sery twarogowe z mniejszą częstotliwością: 2 - 3 razy w miesiącu (24,6 proc).

W strukturze rynku twarogów według miejsc zakupu na uwagę zasługuje wysoki udział kanałów tradycyjnych, łącznie sklepy spożywcze odpowiadały w IV kwartale 2009 roku za 49,4 proc. zakupów. 

Ze względuna miejsce zamieszkania 64,8 proc. konsumentów serów białych mieszka w mieście, zaś 35,3 proc. na wsiach. Wśród konsumentów twarogów dominują kobiety stanowiące prawie 70 proc. osób spożywających te sery. Mężczyźni w 2009 roku reprezentowali 30 proc. konsumentów.

Przeczytaj także:

Wśród konsumentów twarogów wyróżnić można dwie zasadnicze grupy. Pierwsza grupa to osoby o niskich dochodach, często w wieku średnim lub starszym. Dla nich przeznaczone są sery twarogowe w tradycyjnych klinkach. Drugą grupą są osoby młodsze poszukujące produktów tradycyjnych, ale w nowszej i bardziej atrakcyjnej formie. Osoby te sięgają po twarogi w wygodnych opakowaniach, z możliwością wielokrotnego zamykania, jak również twarogów mielonych lub smakowych.

Wysoki udział mają sery twarogowe w opakowaniach 250 gramów (32,6 proc.) oraz 500 gramów (19,5 proc. wskazań). W strukturze rynku według rodzaju opakowania dominuje produkt na wagę (23,4 proc. udziału). Na drugim miejscu znajduje się ser pakowany w pergamin (18,9 proc.0, na następnych miejscach ser pakowany w folię (15,8 proc.) oraz ser w plastikowych pudełkach (14 proc.).

Najpopularniejsi producenci to OSM Piątnica (20,6 proc). Na drugim miejscu wymieniana była OSM Garwolin - 12,3 proc. wskazań, zaś na trzecim miejscu znalazła się OSM Łowicz z 12,1 proc. wskazań.

Projekt badania został sfinansowany z Funduszu Promocji Mleczarstwa. Wykonawcą raportu jest Polskie Towarzystwo Technologów Żywności na zlecenie KZSM.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7337
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.