TXM osiągnął w grudniu 47 mln zł przychodów
w wysokości ok. 47 mln zł. Tym samym sprzedaż Grupy osiągnęła o 2% niższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w grudniu 2016 r. W całym 2017 roku obroty Grupy TXM wyniosły 381 mln zł i były o 1% wyższe niż rok wcześniej.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sprawności operacyjnej jaką osiągnęliśmy w grudniu. Poradziliśmy
sobie ze znacznie zwiększonym wolumenem towaru w porównaniu do poprzednich miesięcy – dostawy zostały przyjęte w magazynach zgodnie z harmonogramem, a towar został dostarczony do właściwych sklepów w terminie. Problemy, z którymi TXM borykał się w ubiegłym roku mają coraz mniejszy wpływ na działalność spółki i oceniamy, że w kolejnych miesiącach zostanie on całkowicie zniwelowany. Nadal pracujemy m.in. nad poprawą oferty oraz zwiększeniem udziału towarów z importu, a także nad przebudową kanału e-commerce, w który naszym zdaniem drzemie spory - jeszcze nie w pełni wykorzystywany - potencjał – komentuje Marcin Gregorowicz, prezes zarządu TXM S.A.
- Nieustannie pracujemy nad tym, aby przyrost sprzedaży w odniesieniu do m2 powierzchni naszych
sklepów nadążał za przyrostem wielkości sieci. Z tego punktu widzenia przychody w ubiegłym miesiącu oceniamy umiarkowanie pozytywnie - dodaje Agnieszka Smarzyńska, wiceprezes zarządu TXM S.A.
Trwający w III i IV kwartale proces przebudowy zespołu zarządzającego TXM zgodnie z planem
praktycznie dobiegł końca. Jednocześnie spółka realizuje zgodnie z harmonogramem przedstawione
w listopadzie strategiczne kierunki działania, związane z poprawą sprzedaży z m2, zwiększeniem marży oraz optymalizacją kosztów.
Sieć TXM na koniec grudnia składała się z 401 sklepów własnych o łącznej powierzchni 106,4 tys. m2
i była o 6 proc. większa niż na koniec grudnia 2016 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce,
Rumunii i na Słowacji.