Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

TXM osiągnął w styczniu 24 mln zł przychodów

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w styczniu 2018 r. przychody w wysokości ok. 24 mln zł. Sprzedaż Grupy osiągnęła tym samym o 2% niższą wartość w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w styczniu 2017 r.
Reklama

Spółka realizuje wewnętrzne cele w zakresie zwiększania sprzedaży z m2, optymalizacji kosztów oraz zwiększania marży m.in. poprzez stopniowe zwiększanie udziału towarów z importu.
- Z miesiąca na miesiąc poprawiamy naszą sprawność operacyjną. W ubiegłym miesiącu, po uwzględnieniu niekorzystnego układu dni handlowych - w pierwszym tygodniu stycznia były jedynie 4 dni handlowe - osiągnęliśmy minimalnie lepszy wynik niż w styczniu 2017 r. Choć nasze ambicje sięgają dużo dalej, cieszymy się z każdej oznaki poprawy. Zmniejsza się różnica pomiędzy dynamiką sprzedaży a zmianą powierzchni sklepów - komentuje Marcin Gregorowicz, prezes zarządu TXM S.A.
- Zakończyliśmy rekrutacje na najwyższych stanowiskach menadżerskich, czego ostatnim aktem było zatrudnienie dyrektora ds. logistyki. Kluczowe obszary marketingu zostały przebudowane w taki sposób, aby odpowiadały strategicznym, komunikacyjnym wyzwaniom TXM. Jesteśmy zadowoleni z nowej struktury działu handlowego. Jej stworzenie nie było łatwym zadaniem, bowiem szukaliśmy rozwiązań, które pozwolą nam sprawnie przebudować asortyment oraz zwiększać udział towarów z importu. Obecnie kompletowany zespół daje nam przekonanie, że procesy te będą przebiegały po myśli zarządu. Liczymy, że pod koniec III kwartału połowa naszego asortymentu będzie pochodziła z importu – dodaje prezes.
- Zapowiadane wcześniej procesy optymalizacji i dostosowania kosztów zarówno funkcjonowania sklepów, jak i centrali oraz logistyki, są prowadzone zgodnie z założeniami - mówi Marcin Łużniak, wiceprezes zarządu TXM S.A.
Sieć TXM na koniec stycznia składała się z 399 sklepów własnych o łącznej powierzchni 105,9 tys. m2 i była o 4 proc. większa niż na koniec stycznia 2017 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum