Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

TXM zmniejsza stratę o 9,5 mln zł

W pierwszym półroczu 2021 roku TXM S.A. zanotowała na działalności operacyjnej stratę w wysokości 9,8 mln zł. Spółka podkreśla jednak, że poprawa wyniku w ujęciu rdr. jest radykalna.
Reklama

- O ponad 9,5 mln zł niższa redukcja w dominującej części stałych kosztów (-8%) przy wzroście sprzedaży (+ 6 %) oraz wolumenie marży handlowej (+ 33%) oraz wzroście marży % o ponad 8 pp w ujęciu r/r - podała spółka.

Przychody w I półroczu wyniosły 64 663 tys. zł wobec 60 868 tys. zł w analogicznym okresie 2020 roku. Starta to 9 859 tys. zł wobec 19 297 tys. zł starty w I półroczu ub.r.

Wynik na sprzedaży uległ poprawie o 10 mln zł w ujęciu r./r., przy wzroście przychodów o 6% do 64,7 mln zł. Poziom marży handlowej był wyższy o 8 punktów procentowych, co przełożyło się na 33 % wzrost wolumenu marży handlowej do 27,1 mln zł. Utrzymywana jest dyscyplina kosztowa, a poziom kosztów w ujęciu r./r. spadł o 8%. Zysk z działalności operacyjnej z uwzględnieniem amortyzacji (EBITDA) wyniósł +1 mln zł, co jest wynikiem o 6,3 mln zł lepszym niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. 

Wynik pierwszego półrocza 2021 roku jest determinowany w sposób pozytywny strategicznymi zmianami ofertowymi wdrożonymi na początku 2020 roku oraz w sposób negatywny efektem wpływu pandemii COVID-19 (lockdowny w styczniu, oraz marcu i kwietniu).

Wpływ pandemii COVID-19 na funkcjonowanie TXM w pierwszym półroczu 2021

- W okresie wiosennym mieliśmy do czynienia z kolejną falą globalnej pandemii. Polskie władze podjęły działania mające na celu przeciwdziałanie koronawirusowi, których skutkiem były prawne ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej obejmujące także branżę sprzedaży odzieży. Wprowadzone regulacje miały bezpośredni wpływ na spadek przychodów przedsiębiorstwa TXM, a tym samym negatywnie wpłynęły na bieżącą płynność finansową spółki, która nie mogła przez długi okres czasu prowadzić normalnej działalności operacyjnej. W związku z ograniczeniami w handlu w miesiącach styczniu oraz marcu i kwietniu 2021 spółka od razu intensywnie modyfikowała działania i dostosowywał się do nowej pandemicznej rzeczywistości - czytamy w raporcie.

„Dzięki wewnętrznej pracy na poziomie sklepów udało nam się znacząco poprawić parametry konwersji oraz szerokość koszyka zakupowego. Dodatkowo zmiana miksu asortymentowego oraz polityki cenowej spowodowała wzrost średniej ceny sprzedaży. W efekcie mimo notowanego nadal spadku wejść klientów do sklepów, wywołanego pandemią, osiągnęliśmy poprawę sprzedaży z metra kwadratowego w ujęciu sklepów porównywalnych” - dodała Agnieszka Smarzyńska, wiceprezes TXM S.A

TXM cały czas czeka na rozstrzygnięcie w zakresie złożonego w kwietniu 2021 roku wniosku o wsparcie w wysokości 14,1 mln zł w ramach Tarczy 1.0 dla Dużych Firm realizowanego przez PFR. Potencjalnie uzyskane wsparcie będzie pierwszym jakie spółka otrzyma od państwa w ramach walki ze skutkami pandemii dla podmiotów dotkniętych pandemią COVID 19.
„Covidowa luka płynnościowa jest szczególnie widoczna na poziomie zapasu oraz zobowiązań wobec dostawców stąd pozytywne rozstrzygnięcie wniosku jest dla nas bardzo ważne, zwłaszcza w obecnym punkcie zmiany sezonów” – pokreśliła Agnieszka Smarzyńska.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.