Tylko 12 proc. Polaków sięga po owoce i warzywa kilka razy dziennie
Ponad połowa Polaków uważa, że spożywanie większej ilości warzyw i owoców każdego dnia wpłynęłoby na poprawę ich samopoczucia. Jednak kilka razy dziennie sięga po warzywa zaledwie 12 proc. respondentów, a po owoce – tylko 14 proc. z nich.
Tak wynika z badania zrealizowanego na potrzeby kampanii „Warzywa i owoce – na szczęście!”. Polacy wciąż nie mają dostatecznej wiedzy na temat znaczenia warzyw i owoców w codziennej diecie oraz ich wpływu na nasze zdrowie i ogólny dobrostan. Wciąż też, jak pokazują wyniki sondażu, za mało się ruszają…
Według badania głównym czynnikiem, decydującym o zdrowym stylu życia, jest zdaniem Polaków (27%) unikanie stresu. Spożywanie kilku porcji warzyw i owoców dziennie, wskazane przez ponad 15% ankietowanych, zajmuje w tym zestawieniu dopiero 10. miejsce. I choć respondenci nieco częściej wymieniali uprawianie sportu bądź ćwiczeń, tylko 1/5 z nich uznaje je za element zdrowego stylu życia. W praktyce sytuacja wygląda znacznie gorzej – uprawia sport lub ćwiczy wyłącznie 15% osób, a jedynie dla 12% ankietowanych aktywności te są sposobem na odczuwanie szczęścia i zadowolenie z życia.
Tymczasem aktywność fizyczna znajduje się na pierwszej pozycji w Piramidzie Zdrowego Żywienia
i Aktywności Fizycznej, opracowanej przez Instytut Żywności i Żywienia. Według jego ekspertów codzienny ruch oraz spożywanie zalecanych produktów spożywczych w odpowiednich ilościach
i proporcjach, w tym kilku porcji warzyw i owoców dziennie, są kluczem do zdrowia i dobrego samopoczucia. Biorąc pod uwagę opinie ekspertów oraz wyniki przeprowadzonych badań, II edycja kampanii „Warzywa i owoce – na szczęście!”, której celem jest promocja spożycia polskich warzyw
i owoców oraz podkreślenie ich wpływu na naszą kondycję psychiczną i fizyczną, przebiega pod hasłem: „odWARZ się i… podejmij wyzwanie!”.
- W pierwszej edycji kampanii staraliśmy się przekazać wiedzę i budować wśród Polaków świadomość dotyczącą wpływu warzyw i owoców na nasze zdrowie i dobry nastrój. Zainicjowaliśmy też dyskusję na temat szczęścia – co je determinuje, co oddziałuje na nasz dobrostan. Teraz chcemy przejść do realnego działania i dlatego w tym roku do wsparcia kampanii zaprosiliśmy ekspertów w swoich dziedzinach: dietetyka sportowego, trenera personalnego i psychologa sportu – mówi Agnieszka Falba-Gałkowska, dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, organizatora kampanii.
Ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna „Warzywa i owoce – na szczęście!” sfinansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Organizatorem kampanii jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.
Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą Danae w 2017 roku, metodą wywiadu bezpośredniego wspomaganego komputerowo, na próbie N=1045, wśród Polaków od 15. roku życia.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Pt 21:39 Wiceprezes PFR: Subwencje dla 728 firm w tamach Tarczy Finansowej PFR 2.0
- Pt 20:46 Resort Sprawiedliwości chce urealnienia stawek akcyzy dla wszystkich...
- Pt 19:42 Tommy Hiliger ogłasza konkurs na projekty społeczne
- Pt 19:34 Prezes NBP zapowiada banknot o nominale 1000 zł
- Pt 19:31 Gowin: Wyłączenie z tarcz branżowej i finansowej karą dla firm łamiących...
- Pt 19:30 Badanie: W Polsce w każdej sekundzie wyrzucane do kosza są blisko 153...
- Pt 19:22 Dyrektor PIE: Opłata cukrowa zazwyczaj powoduje mniejszą konsumpcję produktów...
- Pt 19:08 Mondelez: Przez pandemię spadła sprzedaż produktów impulsowych
-
Aplikacja Vika pomoże prowadzić zdrowy styl życia
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
- 1 Kwarantanna narodowa od 28 grudnia. Ograniczenia w funkcjonowaniu galerii...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.