Tysiące oszukanych na darmowe słodycze

Okazało się, że żadnego kosza nie ma, a w mailu potwierdzającym rejestrację jest za to umowa pomiędzy internautą a sklepem. Jest też nowy regulamin, który mówi: rejestracja, czyli podpisanie umowy, zobowiązuje do comiesięcznej opłaty abonamentowej w wysokości 149 zł. Umowa jest na czas nieokreślony.
"Początkowo informacja o cenie w ogóle nie znajdowała się w regulaminie, dopiero na późniejszym etapie została dodana przez przedsiębiorcę, co więcej, umieszczono ją na samym końcu skomplikowanego dokumentu i została napisana słownie, co potęguje trudność dostrzeżenia kwoty - inne liczby znajdujące się w dokumencie są wyrażone cyframi" - pisze w swej ekspertyzie polski oddział Europejskiego Centrum Konsumenckiego. W połowie stycznia sklep podniósł jeszcze opłatę abonamentową - do 201 zł - czytamy w gazeta.pl.
Europejskie Centrum Konsumenckie przeanalizowało przypadek 3czekolady.pl i opierając się na regulaminie sklepu oraz wyjaśnieniach internautów, uznało, że stosuje "nieuczciwe praktyki rynkowe wprowadzające w błąd". ECK w swoim stanowisku uznało, że umowy ze sklepami 3czekolady.pl, 3pierniki.pl i 3cukierki.pl są nieważne, jeśli wziąć pod uwagę, że zostały zawarte pod wpływem błędu. "Istnieją przesłanki, aby działanie firmy Pride zakwalifikować jako naruszenie art. 286 kodeksu karnego (oszustwo)" - piszą urzędnicy.