Uber na EEC 2017: Millenialsi nie wyobrażają sobie życia bez aplikacji mobilnych

Panelista zwrócił uwagę na duży poziom zaufania młodych konsumentów do aplikacji mobilnych. – U Millenialsów zbieramy bardzo dobre oceny. Poziom ich zadowalania z naszej aplikacji jest bardzo duży. Nasz system jest sprzężony z płatnościami bezgotówkowymi i systemem GPS. Ponad 70 proc. konsumentów ufa GPS, to lepszy wskaźnik niż w przypadku taksometru. Licencja taksówkarza kiedyś miała większe znaczenie niż obecnie. Dziś liczy się przede wszystkim opinia innych konsumentów - uważa Mateusz Litewski.
Jego zdaniem konsumenci z pokolenia Y nie chcą już posiadać wielu rzeczy, które były ważne dla ich rodziców. Brak np. samochodu daje im większą wolność. – Nie trzeba mieć samochodu, opłacać paliwa i kosztów ubezpieczenia w dobie Ubera – przekonywał.
Mateusz Litewski podął również kwestię współpracy na linii firma-pracownik. – Ewaluacja pracownika odbywa się u nas co pół roku. Każdy musi wybrać 3-5 osób, z którymi pracuje, nominuje je, a one muszą mu wystawić opinię, wymieniając trzy najlepsze i trzy najgorsze cechy danego pracownika. My wyciągamy wnioski. W Uberze nie ma wyścigu szczurów, uczymy się na własnych błędach, rozmawiamy otwarcie – dodał przedstawiciel firmy.
Mateusz Litewski uważa, że dziś dla pracowników ważna jest elastyczność zatrudnienia. – Rynek pracy się zmienia. Łatwiej dziś o klienta niż o etat, dorywcza praca stała się wartością – podsumował.
Debata "Nowy konsument, nowa ekonomia" odbyła się 11 maja w ramach IX Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.