Uber otworzył w Krakowie Centrum Usług Biznesowych

Dyrektor Ubera w Polsce Kacper Winiarczyk poinformował PAP, że krakowski zespół obsługuje większość procesów biznesowych firmy na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Pracownicy wykonują zadania związane m.in. z systemowym rozwiązywaniem problemów pasażerów, ułatwianiem pracy kierowcom, kwestiami technicznymi czy logistycznymi.
"Centrum spełnia dwie funkcje - rozwiązuje problemy użytkowników i wypracowuje rozwiązania, aby te problemy nie powtórzyły się w przyszłości" - wyjaśnił.
Uber zatrudnia przede wszystkim młode osoby z wyższym wykształceniem i studentów ostatnich lat, władających językami obcymi, jak angielski, włoski, francuski, rosyjski, niemiecki, czeski, słowacki. "Obecnie są to 93 osoby, do końca tego roku będzie to 120, a docelowo 150 osób, przy czym myślę, że w przyszłym roku liczba ta zostanie przekroczona" - ocenił Winiarczyk.
Amerykańska firma oszacowała wartość inwestycji w Krakowie na blisko 40 mln zł. Krakowskie Centrum Usług Biznesowych (Center of Excellence) - zapewniają przedstawiciele Ubera - jest ważnym punktem operacyjnym w całym regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Druga taka jednostka w Europie działa w Limerick w Irlandii.