Ulta Beauty rośnie dzięki SAS Customer Intelligence 360

O współpracy na NRF 2022 BIG SHOW
18 stycznia br. najwięksi światowi detaliści zebrali się w Nowym Jorku na corocznej konferencji organizowanej przez National Retail Federation, czyli największe na świecie stowarzyszenie handlowe. W wydarzeniu wziął udział lider analityki biznesowej - firma SAS. Przedstawiciele firmy opowiedzieli o tym, jak nowoczesne narzędzia analityczne mogą pomóc detalistom zwiększyć zaangażowanie klientów i dostarczyć wyjątkowe doświadczenia zakupowe.
Dan Mitchell, dyrektor działu retail i CPG w SAS, podkreślając rolę analityki i sztucznej inteligencji w budowaniu nowoczesnego biznesu powiedział: „Analiza danych w celu podejmowania lepszych decyzji biznesowych ma kluczowe znaczenie w obecnych niepewnych czasach”. Jako przykład przedstawiono wdrożenie platformy SAS Customer Intelligence 360 w amerykańskiej sieci Ulta Beauty.
Spersonalizowane doświadczenia zakupowe sekretem sukcesu
Trzydzieści jeden lat temu detalista przełamał schemat działania typowej drogerii. Ulta Beauty postawiło sobie za cel zaoferowanie konsumentom wszystkich produktów związanych z pielęgnacją urody w jednym miejscu, choć w różnych przedziałach cenowych i kategoriach. Dziś Ulta Beauty to jeden z najszybciej rozwijających się sprzedawców detalicznych na świecie. W czym tkwi jego sukces? Przede wszystkim koncentruje się na tworzeniu wysoce spersonalizowanych doświadczeń klientów, aby ich motywować i inspirować, budując jednocześnie ich lojalność. Firma SAS, dostarczając spółce narzędzie Customer Intelligence 360, wsparła proces porządkowania i analizy ogromnej ilości danych o klientach.
Jak zarządzać bazą danych?
Z ponad 95% penetracją rynku i 34 milionami aktywnych członków w programie lojalnościowym Ultamate Rewards, sieć Ulta Beauty ma dostęp do ogromnej bazy danych własnych, co stanowi potężną przewagę konkurencyjną. Firma poszukiwała zatem platformy do zarządzania tymi zbiorami danych. Do współpracy wybrano właśnie SAS. Dzięki narzędziom analitycznym firma może zrozumieć, jak myślą jej klienci, czego poszukują i co wpływa na ich decyzje zakupowe.
- Pomaganie klientom w wyborze produktów, oferowanie im doświadczeń dostosowanych do ich potrzeb i wartości, tworzy jeszcze bardziej satysfakcjonujące środowisko zakupów – uważa Kelly Mahoney, wiceprezes ds. marketingu w Ulta Beauty. - Połączenie najnowocześniejszych analiz, zaawansowanych możliwości CRM i głębokiej wiedzy z zakresu branży detalicznej, które zapewnia SAS, zwiększa nasze możliwości, aby spersonalizować każdą zakupową podróż klienta Ulta Beauty - dodaje.
Ulta Beauty wykorzystuje Customer Intelligence 360, aby zarządzać różnymi programami marketingowymi. Do tej pory firma osiągnęła znaczące wyniki w trzech podstawowych obszarach: automatyzacji, partycypacji i retencji. Dzięki automatyzacji wielu procesów, ścieżki zakupowe klientów skróciły się z dni do godzin lub nawet minut.
Lojalność klientów na poziomie 95 proc.
Udział klientów sieci w programie Ultamate Rewards wynosi obecnie aż 95% – to bardzo wysoki wskaźnik w handlu detalicznym. - Zrozumienie klienta i wdrożenie skutecznej komunikacji są niezbędne w dzisiejszym środowisku - mówi Richard Widdowson, wiceprezes ds. globalnych rozwiązań dla handlu detalicznego i towarów konsumpcyjnych w SAS. - Ulta Beauty zwiększyło poziom zaangażowania klientów dzięki sztucznej inteligencji i automatyzacji. Detalista może przekształcić szybko zmieniające się dane w precyzyjne działania.
Ulta Beauty zamierza nadal korzystać z SAS Customer Intelligence 360, aby upewnić się, że właściwe oferty są dostarczane we właściwym czasie i we właściwych kanałach. Firma chce również zastosować techniki machine learning, aby zwiększyć lojalność klientów. Detalista przewiduje, że te procesy zaowocują większym zaangażowaniem, lepszym doświadczeniem zakupowym oraz wpłyną na marżę i przychody ze sprzedaży.
- Mamy nadzieję, że nasza współpraca z SAS będzie kontynuowana i zaowocuje satysfakcjonującymi wynikami. Analiza danych w SAS Customer Intelligence 360 oraz zastosowanie AI i technik uczenia maszynowego pozwala nam wyznaczyć kierunki rozwoju naszych programów lojalnościowych na przyszłość. Przed nami naprawdę ekscytujący czas - podsumowała Melissa Berscheid.
Prezentację firmy SAS o wdrożeniu Customer Intelligence 360 w sieci Ulta Beauty można obejrzeć tutaj