Unilever w Polsce: Dwie spółki z łącznym zyskiem w wysokości 111 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 14 lipca 2020 14:26

Unilever w Polsce: Dwie spółki z łącznym zyskiem w wysokości 111 mln zł fot. shutterstock

Firma Unilever Polska S.A. zakończył arok 2019 z zyskiem na poziomie 65 miliona złotych w porównaniu z 69,1 miliona w 2018 roku. Natomiast Unilever Polska Sp. z o.o. osiągnęła zysk netto na poziomie 46,1 mln złotych (60,4 mln zł w 2018 r.).

Firmy Unilever Polska SA i Unilever Polska Sp. z o.o. złożyły w czerwcu sprawozdania finansowe za 2019 rok. Poniżej publikujemy najważniejsze wydarzenia z obu spółek.

Unilever Polska Sp. z o.o.

Unilever Polska Sp. z o.o. do połowy roku 2019 pełniła rolę dystrybutora o ograniczonym ryzyku
(tj. LRD) a spółka Unilever Europe BV z siedzibą w Holandii była jedynym „przedsiębiorcą” odpowiedzialnym za kompleksową działalność Grupy Unilever w Europie, zarówno w odniesieniu do łańcucha dostaw, jak i obsługi klienta. Od 1 lipca 2019 roku w wyniku zmian decentralizujących organizację europejską, spółka zaczęła działać w modelu CUBES, w którym ponownie stała się przedsiębiorcą w pełni odpowiedzialnym za strategię, sprzedaż i marketing na lokalnym rynku i w krajach bałtyckich. Unilever Europe BV pozostaje natomiast nadal odpowiedzialna za zarządzanie scentralizowanym łańcuchem dostaw.

W roku 2019 zarząd firmy koncentrował się na maksymalizacji obrotów, reagowaniu na zmieniające się środowisko konkurencyjne, na rosnące znaczenie sprzedawców detalicznych. Ponadto w 2019 r. kontynuowano prace nad budowaniem widoczności produktów Unilever w sklepach i docieraniu do szerszej rzeszy konsumentów. Ważnym obszarem było również dostosowanie cen produktów do rosnących kosztów ich wytworzenia. Spółka konsekwentnie realizuje strategie rozwoju biznesu, z nastawieniem na kategorie kosmetyczno-chemiczne oraz kategorię lodów. Te właśnie kategorie produktów charakteryzują się relatywnie wyższą dynamiką wzrostu popytu, co stanowi o ich szczególnej atrakcyjności. Wzbogacając portfolio o kolejne marki, spółka zwiększa swoje zaangażowanie na rynku polskim, sygnalizując tym długookresowe plany rozwoju biznesu w Polsce. W związku ze zmianą modelu działalności spółka wypłaciła Unilever Europe BV rodzaj odszkodowania za utraconą zyskowność „Entry Payment” w kwocie 85 mln złotych. Spółka planuje rozliczyć ten koszt w okresie 3 letnim.

Całkowite obroty spółki w 2019 roku wyniosły 3.070 mln złotych i były o 2% wyższe w porównaniu
do obrotów roku 2018. Spółka osiągnęła zysk netto za 2019 rok na poziomie 46,1 mln złotych. W 2018 roku zysk netto ukształtował się na poziomie 60,4 mln. Wyłączając „nietypowe transakcje”, w 2018 roku dodatkowy przychód 10 mln złotych za sprzedaż biznesu tłuszczowego Foodsolutions, a w 2019 roku dodatkowego obciążenia wyniku opłatą „Entry Payment” na rzecz Unilever Europe BV w kwocie 14 mln złotych, zysk operacyjny spadł w 2019 roku o ok. 12% w porównaniu do roku 2018. Rentowność netto kształtowała się na poziomie 1,5% w 2019 w porównaniu do 2% w 2018 roku. 

Unilever Polska SA


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6471
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,89

  • Śr

    3,49

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.