PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

UOKiK: Frisco naruszało zbiorowe interesy konsumentów

Autor: Edyta Kochlewska 22 lutego 2020 06:06

UOKiK: Frisco naruszało zbiorowe interesy konsumentów fot. samochód frisco.pl

Decyzją nr RKT-12/2019 Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że spółka Frisco SA stosowała praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów. Druga decyzja (RKT-13/2019) stwierdza, że Frisco stosowało niedozwolone postanowienia umowne i zakazał ich wykorzystywania. Decyzje są prawomocne.

Naruszenia polegały na wprowadzaniu konsumentów w błąd w zakresie:

- sposobu odstąpienia od umowy zawartej na odległość poprzez wskazanie, że ww. odstąpienie od umowy możliwe jest poprzez przesłanie pisemnego oświadczenia o odstąpieniu na adres spółki;
- uprawnienia do zwrotu kosztów przesyłki towaru (od sprzedawcy do konsumenta) w razie odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość, poprzez wskazanie jedynie, iż klient otrzyma zwrot należności uiszczonej za zwrócone towary;
 - terminu zwrotu uiszczonej należności, w razie odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość, poprzez informowanie jedynie, że zwrot nastąpi po otrzymaniu przez sprzedawcę oświadczenia klienta o odstąpieniu od umowy oraz otrzymaniu zwróconych produktów;
stosowaniu na stronie sklepu internetowego frisco.pl postanowienia „W razie niezgodności towaru żywnościowego z umową, kupujący ma prawo żądać wymiany towaru bądź obniżenia jego ceny albo odstąpienia od umowy pod warunkiem, że zawiadomi o tym sprzedawcę w terminie 1 dnia od otwarcia opakowania (jednakże nie później niż przed upływem daty minimalnej trwałości towaru lub jego przydatności do spożycia) w przypadku towaru paczkowanego lub otrzymania towaru sprzedawanego luzem”;
naruszaniu obowiązku udzielania konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji w zakresie potwierdzania konsumentom na piśmie, najpóźniej w momencie rozpoczęcia spełniania świadczenia o obowiązku przedsiębiorcy dostarczenia rzeczy bez wad.

Konsumenci, którzy zawarli umowy z Frisco od 24 marca 2017r. do 21 października 2019 r. muszą o niej zostać poinformowani e-mailem. Frisco musi opublikować decyzję prezesa UOKiK na stronie sieci oraz zapłacić 54 zł postępowania przed Urzędem.

Urząd za niedozwolone uznał następujące zapisy regulaminu i uznał ich bezskuteczność:

„Frisco.pl nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie lub niedostarczenie zamówienia w wybranym przez klienta terminie w wyniku wydarzeń i sytuacji, na które nie ma wpływu”


  • Stary pies 2020-02-24 18:12:11

    Faktycznie, te zapisy to jak zwykle praktyki Eurocashu stosowane powszechnie, wykorzystującego swoją przewagę konkurencyjną i łamiącego prawo w tym kraju. I jak zwykle nikt nic nie zauważa, kary są symboliczne a urzędnicy państwowi i tak się rumienią oznajmiając korporacji jej wysokość. Nic się nie zmienia - mamy w głowie wręczanie odznaczeń państwowych właścicielowi Biedronki za złupienie nieświadomych Polaków - ech taki to głupi kraj...

  • sklepikarz 2020-02-22 17:15:36

    UOKiK chyba zatrudnia bezrobotnych, skoro koszt ważnego postępowania wycenia na 50 zł. Giganta obciąża kwotą śmieszną, zaś mały sklepik to kara dziesiątki razy wyższa.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5861
Ilość aktualnych ofert: 516776

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,24

  • Śr

    4,74

  • Min

    3,12

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.