Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

UOKiK nie odpuszcza Biedronce, ponad 100 tys. zł kary za niewłaściwe uwidacznianie cen

18 października UOKIK wszczął postępowanie przeciw spółce Jeronimo Martins Polska. Zarzuty dotyczą uwidaczniania niższych cen przy produkcie, a następnie naliczania wyższej ceny w kasie w sklepach sieci Biedronka. Na razie nie wiemy jakie są wyniki postępowania, jednak tylko w listopadzie urząd potrzymał 4 decyzje Inspekcji Handlowych, które ukarały sieć na łączną kwotę ponad 111 tys. zł. Kary nałożono za naruszenia przepisów dotyczące uwidaczniania cen.
Reklama

29 listopada UOKiK poinformował właściciela sieci Biedronka o utrzymaniu w mocy kary finansowej w wysokości 26 tys. zł. Biedronka została ukarana przez Inspekcję Handlową za naruszenia obowiązków wynikających z przepisów o uwidacznianiu cen w okresie 12 miesięcy.

22 listopada UOKiK utrzymał decyzję dotyczącą kary w wysokości 40 tys. zł. Ponadto w tym samym miesiącu podtrzymano kary o wartościach 27 tys. zł i 18 tys. zł.

Przypomnijmy, we wrześniu informowaliśmy, że UOKiK utrzymał w mocy poprzednie decyzje dotyczące ukarania sieci Biedronka za naruszenia w tym samym zakresie.

W październiku br. UOKiK poinformował, że wszczął postępowanie przeciw spółce Jeronimo Martins Polska (JMP). Zarzuty dotyczą uwidaczniania niższych cen przy produkcie, a następnie naliczania wyższej ceny w kasie w sklepach sieci Biedronka.

"Jesteśmy w trakcie kompleksowej analizy pisma z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chcielibyśmy podkreślić, że biorąc pod uwagę skalę działania naszej sieci - ponad 2900 sklepów, 67 000 pracowników obsługujących 4 mln klientów dziennie i 1,3 mld transakcji rocznie - może się zdarzyć, że wskutek ludzkiego błędu brakuje ceny lub nie zostanie ona na czas zmieniona" - skomentowało wtedy biuro prasowe sieci Biedronka.

Inspekcja Handlowa tylko od 1 stycznia do 30 września 2019 r. otrzymała ponad 230 skarg na nieprawidłowe podawanie cen w Biedronkach. Najczęściej dotyczyły różnic między kwotą uwidocznioną na półce a tą zakodowaną w kasie oraz braku cen przy produkcie.

Jeśli zarzuty się potwierdzą, spółce Jeronimo Martins Polska grozi kara do 10 proc. obrotu. 

Inspekcja Handlowa w 2018 r. przeprowadziła łącznie 3024 kontrole w powyższym zakresie, w tym w przypadku 959 kontroli stwierdzono różnego rodzaju naruszenia przepisów dotyczących uwidaczniania cen. Zgodnie z przepisami ustawy o informowaniu o cenach, niezrealizowanie obowiązków, powoduje nałożenie kary pieniężnej w wysokości do 20 000 zł.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum