UOKiK: Więcej dobrowolnych zgłoszeń niebezpiecznych produktów
134 zgłoszenia niebezpiecznych produktów z własnej inicjatywy dokonali przedsiębiorcy w 2015 roku. W pierwszej połowie bieżącego roku UOKiK otrzymał już 73 takie powiadomienia.
Najwięcej dobrowolnych powiadomień dotyczyło pojazdów mechanicznych (114). W dalszej kolejności przedsiębiorcy dobrowolnie zgłaszali m.in. zabawki i artykuły dla dzieci (5) oraz sprzęt elektryczny (5). W 2015 roku do UOKiK wpłynęły 134 powiadomienia, czyli o 16 proc. więcej niż w roku ubiegłym (116).
Przedsiębiorca, który uzyskał informacje, np. od konsumentów czy sprzedawców, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny, ma określony przepisami obowiązek informacyjny. Oznacza to, że powinien jak najszybciej powiadomić prezesa UOKiK oraz zacząć przeciwdziałać skutkom, powiadamiając konsumentów.
Za niedopełnienie tego obowiązku prezes UOKiK może nałożyć na przedsiębiorcę karę w wysokości do 100 tys. zł. Konkretnymi działaniami naprawczymi zgłaszającego przedsiębiorcy mogą być usunięcie zagrożeń (np. naprawa, wymiana, naniesienie na produkt stosownych ostrzeżeń lub dołączenie czytelnej instrukcji w języku polskim) albo wycofanie produktu z rynku i zniszczenie, w przypadku braku możliwości usunięcia zagrożeń.
Odpowiedzialność za bezpieczeństwo produktów ponosi podmiot, który dostarczył lub udostępnił produkt na rynku. Oznacza to, że wprowadzając towar na rynek, powinni oni ocenić potencjalne ryzyka i zagrożenia jakie może stwarzać produkt i odpowiednio je zneutralizować. Właściwy monitoring od etapu projektowania, po produkcję i dystrybucję, daje pewność, że produkt będzie bezpieczny dla odbiorców.

- 21:06 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 20:19 Eksperci: telepraca wpłynie na wzrost dzietności w Europie
- 19:52 Prezes AB InBev: nawyk picia piwa w domu pozostanie po złagodzeniu restrykcji
- 19:49 Amazon krytykowany za wycofanie książki polemizującej z 'ideologią...
- 19:34 Listonic: Lidl, Biedronka i Auchan wśród najpopularniejszych sieci handlowych
- 19:08 Supeco zastąpił Carrefour Market w Czechowicach-Dziedzicach
- 17:56 Cofix - koncept kawiarni, który rozwija się na polskim rynku
- 17:50 300 nowych produktów żywnościowych wprowadzono do małych sklepów
-
Biedronka walczy w UE o soki Riviva
-
Założenia kodeksu: Franczyzobiorca będzie mógł rozwiązać umowę za 3...
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Quiosque ucieka przed skutkami pandemii do Grupy Immobile
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
Rossmann otworzył 1500. drogerię. Sieć zainwestowała dotychczas 1,16 mld zł
- 1 PRCH: Potrzebujemy handlowych niedziel, można to pogodzić z przestrzeganiem...
- 2 Anna Prymakowska w zarządzie OEX E-Business. Wcześniej kierowała zarządem...
- 3 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 4 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 5 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 6 LPP podwaja powierzchnię w Fashion Lab
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.