Uruchomienie jednego sklepu Tesco to koszt 50-70 mln zł

Autor: PAP 25 listopada 2010 19:42

Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco poinformował, że otwarcie jednego sklepu w sieci o powierzchni 5-7 tys. metrów kw. to koszt w granicach 50-70 mln zł.

Zdaniem Ryszarda Tomaszewskiego, prezesa Tesco Polska polski rynek handlu nowoczesnego ma jeszcze duży potencjał wzrostu. - Najmniejszą pojemność ma rynek hipermarketów. W Polsce jest miejsce na jeszcze tylko około 100 hipermarketów. Pytanie, ile z tej liczby przypadnie nam" - powiedział prezes.

Prezes nie chciał powiedzieć, ile dokładnie sklepów i w jakich formatach może otworzyć Tesco w Polsce w przyszłym roku finansowym.

"Czasem coś się opóźnia w naszych założeniach, ze względu na przeciągające się procedury pozwoleń. Na pewno będzie to duża dwucyfrowa liczba" - powiedział Tomaszewski.

"Nad otwarciem jednego dużego sklepu pracujemy 5-6 lat, a nad małym sklepem około jednego roku" - dodał.

Obecnie w ramach sieci Tesco działa w Polsce około 354 sklepów, w tym 66 hipermarketów o powierzchni powyżej 3 tys. metrów kw., 46 hipermarketów kompaktowych, czyli sklepów o powierzchni 2 tys. metrów kw. oraz 242 małe sklepy do 1000 metrów kw. powierzchni.

Prezes Tesco Polska poinformował też, że spółka preferuje rozwój organiczny, jednak nie wyklucza także przejęć, w razie pojawienia się na rynku okazji.

"Najbardziej jesteśmy zainteresowani rozwojem organicznym, ale jeśli na rynku pojawi się okazja i cena będzie odpowiednia, to ją wykorzystamy" - powiedział Tomaszewski.

Dodał, że w trakcie 15 lat działalności w Polsce Tesco dokonało 3 przejęć.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5926

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,99

  • Śr

    3,55

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.