Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Ustawa o foliówkach do obejścia?

Jak donosi "Dziennika Gazeta Prawna", przedsiębiorcy znaleźli sposób na obejście przepisów o opłatach za foliówki. W zamyśle ustawodawcy dodatkowa opłata miałaby być doliczana tylko do toreb o grubości "do 50 mikronów", z zastrzeżeniem, że te do 15 mikronów dopłacie nie podlegają.
Reklama

Pakowanie warzyw, pieczywa czy mięsa w cieniutkie foliowe woreczki nie byłoby więc obciążone dopłatą. Ale kupowanie cienkich toreb przy kasie, tych kosztujących 5-10 groszy, już tak.

Producenci twierdzą jednak, że skoro w przepisie mowa o torbie "do 50 mikronów" wystarczy podnieść grubość tworzywa. W ten sposób reklamówka przy kasie nie musi kosztować dodatkowych 20 gr, a koszt jej wytworzenia byłby odrobinę wyższy niż dziś.

Jeśli te przewidywania się potwierdzą i Polacy nie będą musieli dopłacać do najczęściej kupowanych toreb, to budżet państwa może stracić nawet 1,1 mld zł. Na tyle bowiem szacowano wpływ z tytułu nowej opłaty recyklingowej.

Konieczność wprowadzenia opłaty recyklingowej wynika wprost z dyrektywy unijnej - przed Polską dopłaty do toreb plastikowych wprowadziło już wiele unijnych krajów - m.in. Irlandia, Wielka Brytania oraz Holandia.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.