Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

VII FRSiH: Cydr powinien mieć takie same przywileje jak piwo

Akcyza na cydr - mimo obniżenia - wciąż jest wyższa, niż w przypadku piwa. Złocisty trunek można też reklamować, a cydrów i perry – nie – powiedział podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu, Tomasz Iżewski, prezes Warwin SA.
Reklama
Tomasz Iżewski przypomniał, że od stycznia 2013 r. obniżono stawki akcyzy na cydr i perry. Wcześniej była to stawka analogiczna do wyrobów winiarskich. - Jednak obecna stawka akcyzy nadal jest wyższa niż na piwo, mimo, że w wielu przypadkach ma taką samą - lub niższą - zawartość alkoholu - dodał prezes Warwin SA.

- Walczymy również z tym, aby można było reklamować cydr. W momencie wprowadzenia embargo, które dotknęło polskie sadownictwo, posłowie przypomnieli sobie o cydrze i wystąpili z propozycją umożliwienia reklamy tego trunku. Reklama piwa nadal jest legalna, więc jest pole do rozszerzenia tego przywileju dla naszej kategorii. Jednak - co ciekawe - ministerstwo zdrowia jest przeciwne reklamie cydru, ponieważ uznało, że umożliwienie reklamy piwa spowodowało wzrost jego spożycia - komentował Iżewski.

- Może więc - skoro piwo może mieć większą zawartość alkoholu, warto byłoby zastąpić je lekkim napojem alkoholowym, jakim jest cydr czy perry - zastanawiał się Tomasz Iżewski.

Jak podsumował, niektórych uwarunkowań nie da się ominąć, ale wiele z nich można przezwyciężyć. W tym celu Warwin SA działa razem z organizacjami branżowymi - Polską Radą Winiarstwa i Krajową Unią Producentów Soków.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.