Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

VII FRSiH: Klient rządzi rynkiem e-commerce

- Z jednej strony sklepy internetowe stawiają na specjalizację, z drugiej - proponują swoim klientom kompleksową ofertę. Te pojęcia nie są przeciwstawne. Z pomocą idzie technologia i algorytmy, czyli tzw. programmatic marketing. Niszowość możemy odczuć nawet robiąc zakupy w wielkim sklepie. Zostawiamy po sobie ślady, cookies - oferta jest sprofilowana i można ją dostosować do konkretnego użytkownika - mówił podczas panelu "Forum Nowych Technologii. Biznes handlowy na pograniczu świata realnego i wirtualnego" Mateusz Gordon, e-commerce expert z firmy Gemius.
Reklama

- Klienci są bardzo wymagający, mają duże oczekiwania. I przede wszystkim chcą mieć wybór. By zrozumieć potrzeby klienta trzeba śledzić jego zachowania. Jakie mamy podejście do zarządzania danymi,a  jakie możemy mieć? Na tej podstawie możemy dobrać skuteczne narzędzia obsługi klienta - mówił Mateusz Gordon.

Ekspert podkreślił, że nie ma spowolniena w tym sektorze rynku. - Rynek e-commerce rośnie 25 proc. rdr. I będzie dalej rósł. Dla firm kluczowe jest budowanie lojalności, czyli dobre zarządzanie danymi.

Polski internet to głównie małe firmy, i to one właśnie w największej mierze muszą mierzyć się z obowiazującymi trendami.- Dla małych graczy barierą wejścia na rynek jest logistyka. Przy założeniu, że mamy w Polsce 20 mln internautów, a więc 1 proc. tej grupy to 200 tys. osób, zaledwie 100 sklepów w kraju obejmuje ich swoim zasięgiem. Na szczęście bardzo rozwija się rynek dostawców (np. Paczka w Ruchu), z czego mogą korzystać mniejsze firmy. Tutaj każdy może być obecny. W przypadku e-sklepów zakładanych przez producentów barierą rozwoju może być ograniczony asortyment - dodaje Mateusz Gordon.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.