Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

VII FRSiH: Kluczowe trendy w handlu to konsolidacja, ewolucja formatów i wyjścia z inwestycji

Zdaniem Piotra Grauera, dyrektora KPMG Polska, na rynku handlowym w Polsce zaobserwować można w tym momencie trzy główne trendy: konsolidację rynku, ewolucję formatów, jak również wyjścia z nieudanych inwestycji. Na ten temat Grauer wypowiedział się podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Reklama
Moim zdaniem kluczem do zrozumienia przemian zachodzących w ostatnim czasie na rynku jest oczywista konstatacja, że mamy do czynienia ze spadkiem lub przynajmniej sprzedaży detalicznej. To powoduje, że pierwszą konsekwencją jest konsolidacja, która moim zdaniem będzie nabierać tempa - tłumaczył Grauer. Najlepszym przykładem ilustrującym ten trend może być przejęcie sieci Real przez Auchan.

Drugim trendem, o jakim wspomniał dyrektor KPMG, jest ewolucja formatów. Dyskonty zbliżają się do supermarketów, supermarkety do dyskontów. Biedronka testuje obecnie rozwiązania, dla których nie ma miejsca w klasycznym koncepcie dyskontu (jak np. stoiska mięsne z ladą), a jednak zmieniające się potrzeby klienta prowadzą do tego, że sieć należąca do Jeronimo Martins będzie musiała pójść w tym kierunku.

- Trzeci trend, jaki jest widoczny na rynku, to wyjścia z inwestycji w nieudane sieci, w nieudane formaty. Dla mnie takim znaczącym wydarzeniem jest rezygnacja funduszu Advent z inwestycji sprzed dwóch lat w sieć Eko Holding. Ona nie odbiła się szerokim echem, dokonała się raczej w cichych okolicznościach, ale jest to istotny dowód na to, że mamy do czynienia z nieudanymi formatami, nieudanymi transakcjami - ocenił Grauer.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.