VIII FRSiH: Smartfon będzie ważnym elementem zakupów

Zdaniem ekspertki firmy Nielsen, na handel wpłynie także rosnąca ilość użytkowników smartfonów. Ekspertka przytoczyła dane, z których wynika, że 76 proc. Polaków ma dostęp do internetu, a 41 proc. - korzysta z mobilnego internetu w smartfonie.
- Już wkrótce smartfon będzie ważnym elementem zakupów i całego życia – dodała. Badania już pokazują, że klienci coraz częściej oczekują od placówek handlowych dostępu do intenetu (wi-fi), samoobsługowych kas oraz kodów QR.
Agnieszka Gosiewska zwróciła także uwagę na personalizację oferty i zawężanie grup targetowych. Jej zdaniem, w przyszłości sklepów będzie mniej, ale wzrośnie ich jakość i rola. Będą one także ze sobą współpracować dla własnej korzyści.
Przyznała także, że proces zakupowy nie zaczyna się w sklepie, ale znacznie wcześniej.
- Trzeba umieć skorzystać z wiedzy na temat klientów sklepów. Trzeba czerpać wiedzę z zasobów, które mamy i przekuwać to w dane – podsumowała.