Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

VIII FRSiH: Zbyt wiele promocji w handlu jest problemem

Zbyt duży udział sprzedaży w ramach różnego rodzaju promocji w całości sprzedaży jest obecnie powszechnym problemem w sieciach handlowych – powiedział Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce na VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Reklama

Zdaniem eksperta ilość promocji można jednak zmniejszyć w taki sposób, aby konsument nadal był zadowolony. – Wiemy kim jest nasz klient i jakie są jego oczekiwania. Umiemy dać mu właściwy produkt i zrobić to w odpowiednim momencie. Dzięki temu możemy odnieść sukces, nawet przy mniejszej ilości promocji – tłumaczył Patrick Renault. 

Zwrócił również uwagę na trendy istotne dla handlu, z których jako szczególnie istotne uwypuklił zmiany demograficzne i slow life. – Wkrótce do głosu dojdzie tzw. pokolenie Z. Podejście tego pokolenia będzie zupełnie inne od tego, do czego jesteśmy przyzwyczajeni. Na znaczeniu zyska przede wszystkim cyfryzacja – akcentował prezes Grupy Muszkieterów.

- Jako przykład firmy, która nie doceniła cyfryzacji można wskazać na koncern Kodak. Kiedyś bardzo silne przedsiębiorstwo, dziś już nie istnieje – dodał.

W ocenie Renault bardzo ważną kwestią dla współczesnych menadżerów sieci handlowych powinno być również szkolenie personelu. – To jest wręcz kluczowa kwestia. Pomimo dynamicznych zmian, jakie zachodzą w obszarze technologii, w centrum wciąż znajduje się człowiek - powiedział prezes Grupy Muszkieterów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum