Visa: Polska jest gotowa do obsługi nowego pokolenia kupujących

Autor: www.dlahandlu.pl 24 marca 2016 11:40

Visa: Polska jest gotowa do obsługi nowego pokolenia kupujących fot. shutterstock

Dzięki upowszechnieniu kart zbliżeniowych oraz smartfonów, Polska znajduje się w czołówce europejskich rynków pod kątem innowacyjności i stopnia przygotowania do obsługi klientów jutra – wynika z raportu Visa Europe zatytułowanego „Future of Retail”. Raport daje Polsce trzecie miejsce w rankingu dziesięciu europejskich potęg detalicznych pod względem gotowości na wyzwania przyszłości.

2. Play to pay, czyli media społecznościowe stają się nieodłączną częścią procesu i doświadczenia zakupowego.

Jak wskazują wyniki badań Visa, w dzisiejszych czasach – gdy konsumenci mają większe możliwości komunikowania się ze sobą niż kiedykolwiek przedtem – sprawą o zasadniczej wadze dla detalistów staje się integracja z mediami społecznościowymi. Współczesny klient oczekuje, że media społecznościowe będą nieodłączną częścią całego jego doświadczenia zakupowego – od etapu zabawy i rozrywki do płatności („play to pay”).

Nowe, tożsame z rozrywką doświadczenie zakupowe może zacząć się od zwrócenia uwagi na jakiś produkt podczas przeglądania zasobów serwisu Pinterest, po którym następuje dokładniejsze przyjrzenie się mu na stronie internetowej, zapytanie o radę przyjaciół lub zapoznanie się z recenzjami konsumenckimi i na końcu podzielenie się ze znajomymi zdjęciem nowo zakupionego artykułu za pośrednictwem serwisu Instagram.

W tym kontekście jednym z najważniejszych elementów, na który powinni zwrócić uwagę detaliści, staje się zmiana zwyczajów zakupowych konsumentów – od postawy „kup teraz” do „poczekaj, zastanów się, skonsultuj”. W ramach takiego podejścia zakup poprzedza zaznajomienie się z opiniami przyjaciół, wyszukanie najlepszych cen, itd.

3. Technologia mobilna ma potencjał, by wypełnić lukę pomiędzy doświadczeniem zakupu online i w sklepie stacjonarnym.

Smartfony nie tylko umożliwiają wzajemną komunikację pomiędzy kupującymi (m.in. za pośrednictwem mediów społecznościowych), ale również mogą pomóc usunąć bariery pomiędzy spersonalizowanym doświadczeniem zakupowym w świecie cyfrowym a handlem stacjonarnym – w którym jeszcze dzisiaj trudno jest odróżnić, czy klient, który przekroczył próg sklepu, jest tu pierwszy raz czy należy do grona lojalnych klientów danej marki. Dzięki technologiom beacon i Bluetooth detaliści mogą rozpoznać lojalnych klientów i wysyłać im rekomendacje zakupowe na podstawie ich wcześniejszych zakupów lub artykułów zgromadzonych w internetowym „koszyku”.

Technologia mobilna może również poprawić doświadczenie klienta na etapie płacenia: mobilne terminale płatnicze sprzyjają odejściu od sztywno umiejscowionych kas ku obszarowi ekspozycji towarów – tym samym silniej przyciągając uwagę klienta. Co więcej, usługi płatności mobilnych umożliwiają płacenie kartą w sposób szybszy i wygodniejszy niż kiedykolwiek przedtem.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6507

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,49

  • Śr

    1,34

  • Min

    1,15

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.