W 2013 roku SIX Payment Services obsłużył 1,195 mld transakcji kartami płatniczymi

Krokiem milowym dla SIX Payment Services w 2013 r. było kupienie od banków austriackich PayLi-fe GmbH - lidera austriackiego rynku płatności bezgotówkowych. Dokonując tej akwizycji, spółka była w stanie niemal podwoić swoje portfolio handlowe. Aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów, w minionym roku SIX wprowadził połączoną kartę kredytową i debetową dla belgijskiego Banca Monte Paschi Belgio. Rozwiązanie to dostało wyróżnienie FSTech Award 2013.
- W 2014 r. będziemy starać się, aby proces płat-ności, dla którego istnieje coraz większa liczba opcji, był tak prosty, jak to możliwe. Będziemy wspierać naszych klientów w zaspokajaniu potrzeb konsumentów pod względem elastyczności, wygody i bezpieczeństwa podczas dokonywania płatności - powiedział Niklaus Santschi, prezes SIX Payment Services.
SIX spodziewa się, że liczba transakcji dokonanych w zeszłym roku po raz kolejny zostanie znacznie przekroczona w 2014 r.
Trendy na rynku płatności w nadchodzącym roku:
• Płatności P2P za pośrednictwem mobilne-go portfela
Do efektywnego startu, alternatywne metody płatności wymagają osiągnięcia określonej licz-by użytkowników. Rynek dojrzał do płatności mobilnych. Przykładem jest mobilny portfel, który zyskuje popularność na rynku płatności. Płatności peer-to-peer, tj. rozwiązania do bezpośredniego elektronicznego przesyłania kwot pieniężnych do innych osób, coraz częściej są zintegrowane. W 2014 r. kolejne start-upy wejdą na rynek i zaoferują swoje rozwiązania dostawcom usług płatniczych. Uniwersalnym wyzwaniem będzie zapewnienie bezpieczeństwa danych nabywcy: transakcje mobilne muszą również spełniać standard bezpieczeństwa danych PCI DSS.
• Mikropłatności
Na dziś, mikropłatności nie są jeszcze szczególnie atrakcyjne dla e-commerce: koszty dla pojedynczej transakcji mogą być nieproporcjonalnie wysokie w stosunku do wartości towaru. Do tej pory żadne rozwiązanie nie znalazło tu szerokiego zastosowania. Od dostawców łączności mobilnej, po oferty jak ClickandBuy, Pay-Pal i specyficzne rozwiązania dla poszczególnych krajów, istnieje cały szereg nowych opcji mikropłatności, przynajmniej w obszarze handlu detalicznego on-line. Dla detalistów, rozwiąza-nia te oferują przewagi konkurencyjne, co pozwala im zwiększyć obroty dzięki spontanicznym zakupom.
• Uwierzytelnienie biometryczne
Od tego roku, Apple i MasterCard wykorzystują dane biometryczne do uwierzytelniania usług płatniczych. Dostawca płatności online PayPal testuje innowacyjny sposób w obszarze płatności bezgotówkowych, polegający na rozpoznawaniu twarzy w celu weryfikacji płatności. W 2014 r. pojawią się dalsze oferty tego typu, jak i dostawcy, którzy będą je adaptować do szerokiego wykorzystania na rynku.
• Powtarzalne zakupy (subscription commerce)
Powtarzalne zakupy oferują wyraźne korzyści - dla sklepów internetowych to lojalność klienta, dla klientów - liczne udogodnienia. W szczególności branże spożywcza, kosmetyczna i odzieżowa nie wykorzystują jeszcze w pełni tego potencjału. Obsługa zakupów powtarzalnych oznacza istotne wyzwanie techniczne: zapewnienie sprawnego współdziałania systemu sprzedaży sklepu, zarządzania zapasami i infrastruktury płatniczej. Odpowiednie rozwiązanie upraszcza zarządzanie klientami, automaycznie realizując zamówienie i płatność. Oznacza to, że integracja zewnętrznych usług subskrypcyjnych do sklepu nie jest już konieczna.
• Nowoczesne wydawanie kart i przetwarza-nie transakcji
Aby zapewnić przewagę konkurencyjną banki muszą podążać za najnowszymi technologiami. W tym celu mogą nawiązać strategiczne partnerstwa. Od banków, które zarządzają własnym portfolio handlowym i kartowym, często wymaga się obsługi nadmiernie skomplikowanych procesów w stosunku do ich wielkości. Dzięki współpracy z partnerami zajmującymi się przetwarzaniem płatności, banki moga skorzystać z ich oferty i nie potrzebują rozwijać produktów oraz samych rozwiązań, których kosztami w efekcie zostali by obarczeni sprzedawcy i posiadacze kart. Zamiast tego, bliskość do detalistów i klientów końcowych może być wykorzystana przez banki jako przewaga konkurencyjna. W szczególności sprzedawcy detaliczni cieszą się, jeśli mogą współpracować z jednym dostawcą w kwestii transakcji płatniczych. Firmy obsługujące transacje płatnicze będą się wyróżniać dzięki zintegrowanej ofercie, spełniającej wszystkie potrzeby dotyczące płatności.
• Hotele dobrze przygotowane do postępu technologicznego
Jeśli hotele i restauracje chcą wprowadzenia nowych rozwiązań płatniczych, muszą znaleźć równowagę między bezpieczeństwem i wygodą. Im szersza oferta metod płatności, tym lepiej hotelarz może odpowiedzieć na indywidualne preferencje poszczególnych klientów. Płatności z wykorzystaniem karty kredytowej i debetowej są już standardem. Ci, którzy chcą zaoferować swoim gościom większą wygodę obsługi, muszą zintegrować procesy rezerwacji i płatności. Oznacza to, że po dokonaniu rezerwacji, wszystkie dane istotne dla rozliczeń są już wpisane w bezpiecznym system płatności, zintegrowanym z systemem rezerwacyjnym hotelu (PMS). Łączenie procesów rezerwacji, oferty spa, hotelowej restauracji i płatności
jest praktyczne dla klientów. Równocześnie pozwala samemu hotelowi znacząco przyspieszyć proces płatności. Szybki rozwój metod płatności będzie w przyszłości zapewniać hotelarzom nowe możliwości optymalizacji ich usług i spełniać szczególne życzenia swoich gości.