Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

W 2014 roku Eurocash zwiększył przychody do 16,7 mld zł, zysk mniejszy o 38 mln zł

W IV kwartale 2014 r. sprzedaż Grupy Eurocash, wyniosła 4,44 mld zł, co oznacza wzrost o 5,1 proc. r/r. W całym 2014 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły o 2,6 proc. i sięgnęły 16,7 mld zł.
Reklama

- W IV kwartale ubiegłego roku rynek FMCG pozostawał pod wpływem silnej presji cenowej, czego przejawem był spadek cen żywności i napojów bezalkoholowych średnio o 2,6 proc. Przełożyło się to na spadek wartości sprzedaży like-for like, czyli dla tej samej liczby placówek, w dwóch ważnych formatach dystrybucji Grupy Eurocash: Cash&Carry oraz Delikatesy Centrum. Dzięki dokonanym akwizycjom oraz dalszemu rozwojowi organicznemu, m.in. przyspieszeniu ekspansji sieci Delikatesy Centrum, która liczy już ponad 1.000 placówek, w IV kwartale 2014 r. zanotowaliśmy ponad 5-proc. wzrost łącznej sprzedaży. Włączenie do Grupy Eurocash firmy Service FMCG (wyodrębnionej z Kolportera) oraz sieci Inmedio, które konsolidujemy od początku grudnia 2014 r., powiększyło naszą sprzedaż o około 255 mln zł - wyjaśnił Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash. - Porównując całoroczną sprzedaż Grupy Eurocash należy natomiast pamiętać o zakończonej współpracy z siecią Stokrotka w połowie 2013 r., która odpowiadała za około 372 mln zł sprzedaży w I półroczu 2013 r. W IV kwartale ubiegłego roku wygasła natomiast nasza umowa na dostawy do sieci AmRest, które odpowiadały za około 200-250 mln zł rocznej sprzedaży.
- Pod względem marży brutto na sprzedaży, w minionym roku zanotowaliśmy wyraźną poprawę w porównaniu z 2013 r. Dotyczy to także dawnego Tradisu, który jednak wciąż wymaga dalszych działań, rekompensujących spadek sprzedaży do niezależnych klientów. Przy obecnej, trudnej sytuacji na rynku, w celu trwałej poprawy rentowności Grupy na poziomie EBITDA konieczna jest dalsza optymalizacja kosztowa. Pierwsze efekty wdrożonych programów oszczędnościowych są już widoczne w wynikach za IV kwartał 2014 r., w którym zanotowaliśmy spadek kosztów ogólnego zarządu o około 12 mln zł, po wyłączeniu kosztów przejętych podmiotów - powiedział Jacek Owczarek.
- Obok strategii rozwoju łączącej wzrost organiczny i akwizycje, którą zamierzamy kontynuować, w minionym roku zainwestowaliśmy również w kilka nowych inicjatyw, w tym przedsięwzięcia typu start-up, które pozwolą nam rozszerzyć zakres oferowanych przez nas usług i kanałów dystrybucji. Wśród nowych projektów warto wymienić m.in. uruchomienie pierwszych salonów kosmetycznych Kontigo, rozpoczęcie budowy sieci sklepów convenience pod rozpoznawalną marką 1minute, przygotowania do uruchomienia projektu „abc na kołach" (wystartował w lutym tego roku), czy inwestycję kapitałową we Frisco.pl, jeden z największych polskich e-supermarketów - wskazał członek zarządu Eurocash.


Liczba hurtowni Eurocash Cash&Carry na koniec 2014 r. wynosiła 168 (w tym 3 hurtownie Batna), z czego 7 otwarto w IV kwartale ubiegłego roku. Sieć Sklepów abc, czyli rozwijana przez Eurocash Cash&Carry sieć franczyzowa zrzeszająca małe i średnie sklepy spożywcze, zwiększyła się w IV kwartale 2014 r. o 385 placówek i na koniec ubiegłego roku liczyła już 6997 sklepów. W całym 2014 r. liczba otwarć netto wyniosła 864. Liczba sklepów franczyzowych zrzeszonych w sieci Delikatesy Centrum na koniec 2014 r. liczyła 1.003 lokalizacje. Liczba otwarć netto w ubiegłym roku wyniosła 128, z czego 65 w samym IV kwartale.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.