W 2017 roku dyskonty otworzyły w Polsce 150 sklepów

Dwa lata temu analitycy i branżowi eksperci zgodnie twierdzili, że nadchodzi koniec dyskontów i wszystkich sklepów, które sprzedają ograniczony asortyment towarów, ponieważ nie ma nowych miejsc, w których mogłyby się one rozwijać. Jak zauważa „Dziennik Gazeta Prawna”, jest zupełnie inaczej.
Pomimo złych prognoz ekspertów, w 2017 roku powstało 150 nowych dyskontów. Jak zauważył Bartosz Bolecki, analityk w firmie badawczej PMR, rok wcześniej doszło do zahamowania rozwoju tego typu sklepów. Jego zdaniem, powodem tego stanu rzeczy była niepewność właścicieli sieci dyskontów co do przyszłości polskiego rynku handlowego. - Przypomnijmy, że był to czas, kiedy ważyły się losy m.in. podatku handlowego, pojawiały się też zapowiedzi coraz to nowych regulacji mogących w znaczący sposób wpłynąć na obroty sklepów – tłumaczył w rozmowie z „DGP”.
Duże możliwości rozwoju dała dyskontom decyzja o zróżnicowaniu sklepów pod względem ich wielkości. Dzięki temu zaczęły otwierać swoje placówki także w mniejszych miejscowościach. W tym roku liderem w liczbie otwieranych sklepów pozostanie Biedronka (ma powstać kolejne 80 placówek sieci). Na drugim miejscu tego rankingu jest Lidl, który planuje otworzenie 30 do 40 nowych dyskontów. Ponadto o zamiarze otwarcia w 2018 roku kilku nowych sklepów poinformowały także sieci Aldi i Netto.
Przeczytaj także:
Więcej w "Dzienniku Gazecie Prawnej"

- 10:10 Miraculum: jesteśmy w drogeriach, nie lekceważymy dyskontów
- 09:52 Semeniuk: Tarcza branżowa zostanie rozszerzona m.in. o obiekty turystyczne
- 09:50 W niedzielę sklepy zamknięte
- 09:41 Credit Agricole: Wzrost cen żywności najniższy od stycznia 2019 r.
- Pt 21:39 Wiceprezes PFR: Subwencje dla 728 firm w tamach Tarczy Finansowej PFR 2.0
- Pt 20:46 Resort Sprawiedliwości chce urealnienia stawek akcyzy dla wszystkich...
- Pt 19:42 Tommy Hiliger ogłasza konkurs na projekty społeczne
- Pt 19:34 Prezes NBP zapowiada banknot o nominale 1000 zł
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Kwarantanna narodowa od 28 grudnia. Ograniczenia w funkcjonowaniu galerii...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.