W 2019 roku weganizm wszedł do mainstreamu. Jak trend będzie ewoluował w tym roku?

Coraz więcej firm spożywczych oferujących wegańskie produkty. Analitycy Mintela z Londynu, Chicago i Singapuru oceniają, w jaki sposób trend wegański będzie ewoluował w każdym z tych regionów w 2020 roku.
W 2019 roku weganizm przebojem wszedł do mainstreamu, popularność trendu była widoczna szczególnie na Zachodzie.
- W 2020 roku pojawią się dwie ważne tendencje, niemożliwe do zignorowania, jeśli rynek chce utrzymać czy nawet zwiększyć tempo wzrostu. Po pierwsze ten rok będzie dużym wyzwaniem dla producentów żywności. Produkty będą musiały być coraz zdrowsze, trzeba będzie testować nowe formuły, bo tego właśnie chcą konsumenci. Drugą kwestią jest to, że rynek produktów wegańskich stanie się bardziej "subtelny". Pojawi się bardziej pozytywny przekaz o żywności pochodzenia roślinnego. Chodzi o to, że trend wege nie jest wyłącznie dla wegan, chodzi tu przede wszystkim o to, by zmniejszyć konsumpcję mięsa. Już połowa brytyjskich konsumentów deklaruje, że to robi - uważa Edward Bergen, Global Food &Drink Analyst.
- Konsumenci z USA staną się bardziej krytyczni i wymagający względem produktów wegańskich - mówi Melanie Bartelme, Gobal Food Analyst. - Będzie to wynikać przede wszystkim z wielości produktów, coraz szerszej oferty. Już nie wystarczy tylko to, że produkt jest pochodzenia roślinnego, będą musiały iść za nim dodatkowe korzyści. Dla części konsumentów będzie to zdrowie, inni będą bardziej zwracać uwagę na wpływ produktów na środowisko. W centrum dialogu będzie klimat i wpływ diety na środowisko - dodaje ekspertka.
Jolene Ng, Senior Food & Drink Analyst, zauważa, że w wielu kulturach azjatyckich tradycyjne diety są wegetariańskie lub oparte na produktach pochodzenia roślinnego, co pokrywa się z obecnym trendem. - Weganizmem interesują się nawet mięsożercy, którzy czują potrzebę, by odżywiać się bardziej zdrowo. Troska o zdrowie jest jednym z priorytetów konsumentów z Azji. Spodziewam się, że rynek produktów wegetariańskich i wegańskich wzrośnie w południowo-wschodniej Azji. W Australii i Nowej Zelandii spodziewam się wzrostów i pójścia drogą konsumentów z USA i Wielkiej Brytanii.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
VEGAN WORKOUT 2020-01-09 19:06:22
Część osób nich przechodzi na wegetarianizm tylko ze względów etycznych i/lub zdrowotnych, a nie ze względu na smak, i tęskni za smakiem mięsa. Właściwie większość tego smaku nie pochodzi od samego mięsa, ale od przypraw i sposobu jego przyrządzenia. Smak ten (a także teksturę, konstystencję) można już wiernie odtworzyć i produkować roślinne zamienniki na szeroką skalę. Po co? Bo produkcja mięsa na dzisiejszą modłę, czyli przemysłowo, niszczy przyrodę i eksploatuje miliardy zwierząt każdego roku, prowadzi do niepotrzebnego cierpienia, generuje koszty. Skoro można to zrobić taniej, wydajniej i cruelty free, to jedzenie mięsa nie ma już racjonalnego uzasadnienia (nie żeby wcześniej miało).
- 11:26 Krzysztof Nowicki nowym wiceprezesem Grupy Lotos
- 10:24 Kraska o obostrzeniach od 1 lutego: jakieś poluzowania wystąpią
- 10:16 W niedzielę sklepy zamknięte
- 09:37 Nawet 20 tys. lokali gastronomicznych wznowiło działalność po 18 stycznia
- 08:58 Rzecznik MŚP przeciwny dokręcaniu mandatowej śruby przedsiębiorcom
- Pt 19:23 MRPiT: Grudniowa sprzedaż silniejsza niż rok wcześniej
- Pt 18:29 Podejrzany o zabójstwo właściciela warzywniaka w Ząbkach został zatrzymany
- Pt 16:54 UODO: Branżowe kodeksy postępowania muszą spełniać określone wymogi
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Ochota (Stara Ochota), Baśniowa, 32.72 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Fort Bema), Osmańczyka, 38.10 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Górce), Zaborowska, 38.54 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Wola (Koło), Aleja Prymasa Tysiąclecia, 49.50 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.