PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

W 2019 roku weganizm wszedł do mainstreamu. Jak trend będzie ewoluował w tym roku?

Autor: d 7 stycznia 2020 10:04

W 2019 roku weganizm wszedł do mainstreamu. Jak trend będzie ewoluował w tym roku? fot. unsplash.com

Coraz więcej firm spożywczych oferujących wegańskie produkty. Analitycy Mintela z Londynu, Chicago i Singapuru oceniają, w jaki sposób trend wegański będzie ewoluował w każdym z tych regionów w 2020 roku.

W 2019 roku weganizm przebojem wszedł do mainstreamu, popularność trendu była widoczna szczególnie na Zachodzie. 

- W 2020 roku pojawią się dwie ważne tendencje, niemożliwe do zignorowania, jeśli rynek chce utrzymać czy nawet zwiększyć tempo wzrostu. Po pierwsze ten rok będzie dużym wyzwaniem dla producentów żywności. Produkty będą musiały być coraz zdrowsze, trzeba będzie testować nowe formuły, bo tego właśnie chcą konsumenci. Drugą kwestią jest to, że rynek produktów wegańskich stanie się bardziej "subtelny". Pojawi się bardziej pozytywny przekaz o żywności pochodzenia roślinnego. Chodzi o to, że trend wege nie jest wyłącznie dla wegan, chodzi tu przede wszystkim o to, by zmniejszyć konsumpcję mięsa. Już połowa brytyjskich konsumentów deklaruje, że to robi - uważa Edward Bergen, Global Food  &Drink Analyst.

- Konsumenci z USA staną się bardziej krytyczni i wymagający względem produktów wegańskich - mówi Melanie Bartelme, Gobal Food Analyst. - Będzie to wynikać przede wszystkim z wielości produktów, coraz szerszej oferty. Już nie wystarczy tylko to, że produkt jest pochodzenia roślinnego, będą musiały iść za nim dodatkowe korzyści. Dla części konsumentów będzie to zdrowie, inni będą bardziej zwracać uwagę na wpływ produktów na środowisko. W centrum dialogu będzie klimat i wpływ diety na środowisko - dodaje ekspertka.

Jolene Ng, Senior Food & Drink Analyst, zauważa, że w wielu kulturach azjatyckich tradycyjne diety są wegetariańskie lub oparte na produktach pochodzenia roślinnego, co pokrywa się z obecnym trendem. - Weganizmem interesują się nawet mięsożercy, którzy czują potrzebę, by odżywiać się bardziej zdrowo. Troska o zdrowie jest jednym z priorytetów konsumentów z Azji. Spodziewam się, że rynek produktów wegetariańskich i wegańskich wzrośnie w południowo-wschodniej Azji. W Australii i Nowej Zelandii spodziewam się wzrostów i pójścia drogą konsumentów z USA i Wielkiej Brytanii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • VEGAN WORKOUT 2020-01-09 19:06:22

    Część osób nich przechodzi na wegetarianizm tylko ze względów etycznych i/lub zdrowotnych, a nie ze względu na smak, i tęskni za smakiem mięsa. Właściwie większość tego smaku nie pochodzi od samego mięsa, ale od przypraw i sposobu jego przyrządzenia. Smak ten (a także teksturę, konstystencję) można już wiernie odtworzyć i produkować roślinne zamienniki na szeroką skalę. Po co? Bo produkcja mięsa na dzisiejszą modłę, czyli przemysłowo, niszczy przyrodę i eksploatuje miliardy zwierząt każdego roku, prowadzi do niepotrzebnego cierpienia, generuje koszty. Skoro można to zrobić taniej, wydajniej i cruelty free, to jedzenie mięsa nie ma już racjonalnego uzasadnienia (nie żeby wcześniej miało).

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7834
Ilość aktualnych ofert: 472067

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.