Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

W 2020 roku Biedronka może przekroczyć próg 3 tys. sklepów

Analitycy Haitong Bank podnieśli prognozę sprzedaży LfL Biedronki w 2017 roku do 6,8 proc. Głównie ze względu na prowadzone przez sieć działania wzmacniające ofertę (asortyment, wystrój sklepów, akcje promocyjne), które są odpowiedzią na wzrost dochodu rozporządzalnego konsumentów i mają pomóc firmie zwiększyć udziały rynkowe. Zgodnie z prognozami analityków w 2020 roku Biedronka może dysponować siecią 3044 sklepów, a jej sprzedaż może wynieść ok. 54,5 mld zł.
Reklama

Jak wskazują analitycy Haitong Bank w ostatnim czasie zmiana wystroju i ekspozycji w sklepach Biedronki objęła m.in. powiększenie strefy i oferty produktów świeżych, w tym pieczywa, ciast, dań gotowych i mięs. Zmiany te zdaniem analityków pozwolą Biedronce na poprawę postrzegania jakościowego wśród konsumentów. Wpłyną też na poprawę doświadczenia zakupowego.
W ocenie analityków zagrożeniem dla sieci, podobnie jak i dla pozostałych detalistów jest silna presja płacowa, która przekłada się na rosnące pensje kasjerów, a także problemy z obsadzeniem stanowisk, zwłaszcza w dużych miastach. Zdaniem analityków wzrost kosztów zatrudnienia w 2017 roku wyniesie ok. 10 proc. na mkw. , czyli niewiele mniej niż w 2016 roku, gdy wyniósł 11 proc. Analitycy uważają natomiast, że ewentualny zakaz handlu w niedziele nie będzie miał wielkiego wpływu na wyniki Biedronki, ze względu na fakt, że niedzielne zakupy klienci przeniosą na inne dni tygodnia. Może się to okazać wręcz impulsem dla Biedronki do przejęcia udziałów rynkowych od hipermarketów czy większych supermarketów, w których niedzielne zakupy spożywcze są wykonywane przy okazji zakupów w centrach handlowych w sklepach: odzieżowych, obuwniczych, RTV/AGD.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.