Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

W 2022 r. detaliści wydadzą ponad 7,5 mld dolarów na technologie wykorzystujące SI

Liderzy handlu detalicznego oczekują, że w ciągu najbliższych dwóch lat sztuczna inteligencja będzie miała ogromny wpływ na branżę. W jaki sposób? Głównie dzięki analizie zachowań klientów, zarządzaniu zapasami i wirtualnym asystentom obsługi klienta.
Reklama

Inwestując w sztuczną inteligencję i jej zdolność do szybkiego i dokładnego analizowania zebranych danych, sprzedawcy detaliczni będą w stanie sprostać jednym z największych wyzwań: planowaniu zamówień i prognozowaniu popytu.

Dzisiaj handel detaliczny polega na tworzeniu unikalnych doświadczeń klientów i bezproblemowej obsługi klienta. Wykorzystując sztuczną inteligencję do zwiększania zaangażowania klientów, personalizacji i zapewniania wsparcia zespołom sprzedaży, nowe technologie mają szansę na utrzymanie klientów i zwiększenie sprzedaży.

Sztuczna inteligencja na dziś

- Widzimy znaczny wzrost wdrożeń wirtualnych asystentów, automatów pozwalających składać zamówienia w fast foodach czy kas samoobsługowych w sklepach detalicznych. SI umożliwia m.in. personalizację, czyli optymalne dopasowanie oferty do indywidualnych zachowań i preferencji zakupowych klientów. Technologia ta wraz z uczeniem maszynowym śledzi poprzednie wybory klientów i tworzy analizy predykcyjne, aby móc w przyszłości prognozować zakupy – tak przedstawia zastosowanie SI w praktyce Krzysztof Stojek, Solution Architect z Sagra Technology, firmy, która tworzy systemy klasy CRM i integruje dane dla organizacji z sektora produkcji, dystrybucji i sprzedaży.

– Co więcej, wirtualni asystenci wbudowani w witrynę internetową sklepu mogą również pomóc w przewidywaniu zachowań klientów przed rozpoczęciem zakupów. Jeśli klient pyta o zwrot lub o to, kiedy produkt może wrócić do oferty czy o alternatywną opcję dostawy, wirtualny asystent może automatycznie udzielić informacji. Dziś klienci dzięki sztucznej inteligencji mają zagwarantowane zakupy spersonalizowane, co nie byłoby możliwe np. dekadę temu – wyjaśnia Krzysztof Stojek.

Global Market Insights przewiduje, że nakłady na sztuczną inteligencję w handlu detalicznym do 2024 roku wyniosą 8 miliardów dolarów. Coraz większą rolę odgrywać będą tzw. pracownicy cyfrowi, czyli smartfony, tablety oraz kioski interaktywne w sklepach. Ich wykorzystanie będzie pomagało w stworzeniu nowych doświadczeń konsumenckich. Jednocześnie coraz częściej wirtualni asystenci w sklepie będą mieć dostęp do historii zakupów i indywidualnych preferencji, będą śledzić wizyty w sklepie i umożliwiać stworzenie kompleksowego obrazu klienta.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.