W Auchan Retail powstał nowy dział – wsparcia marki. Szefem Xavier Defretin

- W ramach dążenia do wzmocnienia koncepcji biznesowej i wdrożenia strategii jednej marki w poszczególnych krajach, Auchan Retail ogłosił utworzenie nowego działu Wsparcia Korporacyjnego, Koncepcji Biznesowej i Działu Marki. W związku z tym Xavier Defretin został mianowany dyrektorem ds. koncepcji biznesowej i marki – czytamy w komunikacie Auchan.
Xavier Defretin będzie odpowiadał za wspieranie krajów w zakresie strategii i komplementarności biznesowej. Zdefiniuje metodologie wyrażania każdej koncepcji biznesowej i jej modelu. Ułatwi wymianę doświadczeń i know-how. Ponadto, określi strategię marki i produktu Auchan Retail, a także zasady, według których każda z nich jest wyrażana. Będzie on w szczególności odpowiedzialny za wdrożenie jednolitej marki w poszczególnych krajach, zarówno pod względem technicznym, jak i strategicznym.
Xavier Defretin ma 54 lata, jest żonaty i ma cztery córki. Po zdobyciu tytułu magistra marketingu i finansów na Uniwersytecie Paris-Dauphine, rozpoczął karierę w Leroy Merlin w 1986 roku. Pracował kolejno jako kierownik działu biznesowego, kierownik ds. zarządzania sklepem, regionalny kontroler zarządzania, dyrektor regionalny. Następnie został dyrektorem departamentu marketingu Leroy Merlin, gdzie kierował programem modernizacji koncepcji sklepu. W 2010 roku pracował nad międzynarodowym rozwojem Leroy Merlin jako dyrektor ds. marketingu w Grupie Adeo. W 2014 r. Wspierał rozwój stron internetowych na rynku mebli i dekoracji jako wiceprezes ds. dekoracji i dyrektor ds. przedsiębiorczości i innowacji w firmie Adeo.