Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

W ciągu najbliższych 5 lat rynek roślinnych alternatyw będzie rósł w dwucyfrowym tempie

Dynamiczny wzrost segmentu produktów roślinnych w Polsce i na świecie jest faktem. Jak dalej będzie rozwijał się ten rynek? Jakie są oczekiwania konsumentów? Odpowiedź znajdziemy w raporcie Fundacji ProVeg Polska.
Reklama

Zdaniem ekspertów w ciągu najbliższych 5 lat rynek roślinnych alternatyw będzie rósł w  dwucyfrowym tempie (w zależności od źródła prognozowany CAGR to 14% do 18%). Nie może być tutaj mowy o chwilowej modzie – wszelkie dostępne dane i opracowania wskazują, że trend roślinny zostanie z nami na dobre - wynika z raportu Fundacji ProVeg Polska, przygotowanym we współpracy z Advalue i CIVITTA Polska. 
 
- Roślinne alternatywy dla produktów odzwierzęcych już dzisiaj podbijają serca konsumentów z całego świata. W ciągu ostatnich dwóch lat wartość sprzedaży w sektorze roślinnych alternatyw w Europie wzrosła o połowę. Konsumenci stają się coraz bardziej świadomi swoich wyborów żywieniowych i zachowań konsumpcyjnych. Będą wybierać firmy, które podzielają ich wartości w ważnych społecznie kwestiach oraz w coraz większym stopniu traktować rośliny jako podstawowy składnik w swojej diecie, mając na uwadze swoje zdrowie i dobro planety - mówi Patricia Homa, dyrektorka Fundacji ProVeg Polska.

Uczestnicy rynku (producenci, sieci handlowe, eksperci branżowi) są zdania, że segment roślinnych alternatyw jest w Polsce wciąż we wczesnej fazie rozwoju. Podczas gdy w krajach, w których sprzedaż produktów jest bardziej rozwinięta, główny nacisk kładzie się na wzrost częstotliwości użycia produktów i zwiększenie jednorazowego koszyka zakupowego, u nas wciąż jeszcze najbardziej istotne jest budowanie świadomości konsumentów na temat produktów roślinnych.

Poza poszerzaniem portfolio swoich produktów i edukacji, producenci planują również działania związane ze społeczną i środowiskową odpowiedzialnością biznesu. Już sam rozwój kategorii produktów roślinnych wpisuje się w ten charakter działań, natomiast plany producentów są znacznie szersze i dotyczą zmniejszania wpływu marek na środowisko poprzez redukcję ich śladu węglowego, udoskonalanie opakowań, łańcucha dostaw oraz procesu wytwarzania.

Więcej na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum