Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

W ciągu roku E.Leclerc uruchomi ogólnopolską platformę sprzedaży online

Aktualnie E.Leclerc prowadzi e-sklepy w pięciu miastach Polski. Każdy z nich działa pod innym adresem internetowym. W ciągu 12 miesięcy ruszy ogólnopolska platforma sprzedażowa, która zintegruje ich działania, zachowując dotychczasowy model funkcjonowania. Dołączą do niej także nowe e-sklepy.
Reklama

Aktualnie internetową sprzedaż żywności oferują sklepy w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Lublinie i Radomiu. Nowe sklepy będą obsługiane lokalnie, a promowane ogólnopolsko.

- Rozwój tego rodzaju usług wiąże się bardzo mocno z odpowiednią logistyką i znalezieniem operatora, który będzie dostarczał produkty pod zamówiony adres. W dodatku musi on gwarantować niska cenę transportu, tak aby cena całej usługi nie była zbyt wysoka i mogła zostać zaakceptowana przez klientów - mówił Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska w wywiadzie dla portalspozywczy.pl.
Sklepy internetowe będą uruchamiane przy każdym sklepie E.leclerc w Polsce, w którym właściciel stwierdzi, że taka usługa może być opłacalna. To będzie jak fala, gdy właściciele sklepów będą widzieli, że to się opłaca, będą naśladować swoich kolegów.W pierwszej kolejności sklepy będą pojawiały się w największych miastach gdzie akceptacja i zapotrzebowanie na takie usługi jest największe.

- Podstawą sukcesu każdego sklepu internetowego jest software (biblioteka zdjęć i opisów produktów), kiedy jest to zrobione można z łatwością aplikować projekty w różnych lokalizacjach. To już mamy - podsumowywał Jean-Philippe Magré w wywiadzie dla portalspozywczy.pl.

Obecnie polski rynek e-sklepów spożywczych wycenia się na 50 mln zł z perspektywą wzrostu do 450 mln zł już w 2014 roku. Wejście do internetu zapowiadają niemal wszyscy operatorzy sieci spożywczych. Największe spożywcze e-sklepy miały w zeszłym roku - według szacunków - około 80 mln zł przychodów. To o 40 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy obroty sięgnęły 57 mln zł. Statystyki wskazują, że rynek e-grocery w Polsce waha się pomiędzy 0,1 a 0,2 procenta całego handlu spożywczego.

W perspektywie pięciu - sześciu lat wzrośnie do 1,5 proc., a wówczas wartość tego segmentu przekroczy 1,5 mld zł rocznie. Rynek w 2010 r. wart był ponad 250 mln zł. W 2011 była to jedna z najszybciej rosnących w internecie kategorii, z ponad 17-proc. dynamiką w porównaniu z 2010 r. W najbliższym czasie spodziewany jest wzrost tego kanału sprzedaży o 30- 40 proc.

Na każdorazowe zakupy spożywcze w sieci Polak wydaje średnio 200 zł. Statystyczne polskie gospodarstwo domowe w ubiegłym roku kupiło w internecie towary za 458 euro, podczas gdy włoskie za 286 euro, a hiszpańskie za 210 euro. To pokazuje potencjał wzrostów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.