PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

W domu pracujemy inaczej, niż w biurze. 2 na 3 osoby czują, że pracują cały czas

Autor: dlahandlu.pl 26 maja 2020 10:49

Dla 16% osób praca zdalna w czasie epidemii to nowość, bo wcześniej nie wykonywali w tej sposób swoich obowiązków. Połowa zatrudnionych robiła to tylko okazjonalnie. Nie ma się zatem co dziwić, że organizacja stanowi wyzwanie. Niemal 3 na 4 pracowników przyznaje, że w domu pracują w zupełnie innych porach niż w biurze. Jedni deklarują, że ich praca trwa cały dzień, inni zaczynają dopiero o 10:00. Niemniej, paradoksalnie o work-life balance pracując z domu jest trudno. Połowa osób wskazuje, że szala przechyla się w stronę obowiązków zawodowych kosztem życia prywatnego – wynika z badania CBRE.

Eksperci wskazują, że to efekt tempa i warunków w jakich przyszło nam zmierzyć się z pracą zdalną.

- Już nieraz zwracaliśmy uwagę na fakt, że przechodzimy aktualnie największy i wymuszony test pracy zdalnej. W krótkim czasie obowiązki zawodowe do własnych mieszkań przeniosło wielu pracowników, którzy dodatkowo pozostali w domach z najbliższymi, często dziećmi wymagającymi opieki. To trudna sytuacja, do której pracownicy nie mieli szansy się przygotować. To rodzi problemy m.in. z organizacją własnego czasu pracy, co w ekstremalnych przypadkach może się wiązać z uczuciem, że pracujemy cały czas. Jest to natomiast związane z małym jeszcze przyzwyczajeniem polskich pracowników do pracy zdalnej, której po prostu trzeba się nauczyć – mówi Katarzyna Gajewska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku CBRE.

Z badania CBRE wynika, że jeszcze przed epidemią tylko 2% pracowników wykonywało pracę zdalną cały czas, ale już 32% korzystało z tej możliwości całkiem często. Największy odsetek, bo połowa zatrudnionych deklaruje, że pracowało z domu okazjonalnie, a 16% nie robiło tego nigdy. To pokazuje, że jednak większość osób nie jest przyzwyczajona do tej formy pracy, co rodzi dylematy.

Głównym wyzwaniem okazuje się organizacja czasu pracy. Tylko 30% pracowników przyznaje, że pracuje z domu w dokładnie takich samych porach jak w biurze. 22% woli wstać trochę wcześniej i skończyć odpowiednio szybciej – decydują się oni na pracę w godzinach 8:00-16:00. Są też tacy, którzy wolą mieć poranek dla siebie. 14% osób swoje obowiązki zawodowe wykonuje dopiero od 10:00, ale za to kończą o 18:00. Niestety jest też spore grono, bo aż 34% tych, którzy mają wrażenie, że są w pracy cały czas. Eksperci wskazują, że te wyniki powinny być wskazówką dla organizacji, bo pokazują, że szczyt efektywności pracowników przypada o różnych porach. Wachlowanie swoim czasem pracy jest z pewnością czynnikiem wspierającym tę efektywność i dającym poczucie komfortu.

Minimalizm w domowym biurze

Większość pracowników, którzy w krótkim czasie musieli dostosować swoje domowe otoczenie do pracy zdalnej, postawiła na minimalizm. Do wykonywania obowiązków zawodowych wystarczą nam laptop, Internet, komunikatory online oraz biurko. Co dziesiąta osoba docenia również przyjazne otoczenie do pracy, czyli naturalne światło, ciszę wokół oraz rośliny. Jak można się domyślać, główną trudność sprawia pracownikom aktualnie słabe łącze internetowe, na które narzekają 4 osoby na 10. Dokładnie taki sam odsetek wskazuje, że domowe biuro jest znacznie mniej przystosowane do regularnego wykonywania obowiązków zawodowych niż przestrzeń biurowa.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6339
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,89

  • Śr

    3,51

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.