Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

W dużych sieciach sprzedaż przed świętami rośnie o 40-50 proc.

Koniec roku to złoty okres dla wielkich sieci. Sprzedaż w marketach narasta już od października. Szczyt to dwa, trzy przedświąteczne tygodnie - podaje wyborcza.biz
Reklama

Andrzej Maria Faliński, dyrektor Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji podkreśla, że sprzedaż rośnie wtedy średnio o 40-50 proc.

W kwestii zakupów spożywczych królować będą - jak co roku - ryby. Sieci handlowe już się prześcigają w tym, kto ma lepsze i tańsze karpie czy łososie, ale rośnie też sprzedaż mrożonek - ryb, grzybów, pierogów czy owoców. W przypadku tych ostatnich tydzień przed świętami oznacza skok aż o 100 proc. Oczywiście oblężenie przeżywają także półki z alkoholami - szampan to wciąż nieodłączny element witania Nowego Roku. Ogromny rynek to też zabawki.

Przedświąteczny ruch generuje tysiące miejsc pracy. Według szacunków Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia w okresie od listopada do stycznia firmy poszukują ponad 30 tys. dodatkowych pracowników.

Więcej w wyborcza.biz

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum