Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

W I kw. 2013 supermarkety zanotowały 5,5 proc. wzrosty, a hipermarkety 4,9 proc. spadki

Jak wynika z danych Nielsena przedstawionych w czasie konferencji sieci Stokrotka sprzedaż detaliczna w Polsce w I kw. 2013 roku wzrosła o 3,7 proc. W tym samym czasie sprzedaż w supermarketach wzrosła o 5,5 proc. zaś w segmencie hipermarketów nastąpił spadek o 4,9 proc.
Reklama

Jak zaznaczył prezes Stokrotki dodatkowo wyniki LfL z I kw. pokazują, że firma rośnie powyżej rynku. - Wartość sprzedaży LfL w sklepach Stokrotka w I kw. 2013 roku wzrosła o 0,4 proc. W tym samym czasie cały segment supermarketów z wyłączeniem sieci Stokrotka zanotował spadek sprzedaży LfL o 3,2 proc. - mówi Dariusz Kalinowski, prezes sieci.

- Nasze szacunki wskazują, że ten dystans powinien się zwiększać, choć rynek będzie globalnie słabszy. Początek II kwartału był bardzo dobry, ale czerwiec pogorszył statystyki. Na wyniki II kwartału wpłynie także jednorazowy koszt uruchomienia centrum logistycznego, co kosztowało ok. 3 mln zł - podsumował Kalinowski.

Generalnie udziały w rynku tracą małe i średnie sklepy niezrzeszone. Rośnie zaś udział dyskontów (22,4 proc.) i supermarketów (7,5 proc.,) w polskim rynku sprzedaży detalicznej.

Na sytuację hipermarketów i notowane przez nie spadki sprzedaży wpływa zmiana na rynku trendów konsumenckich, gdzie dominującą rolę zaczął odgrywać czas (trend conveniencie), co oznacza, że klienci chcą kupować szybko i blisko domu, produkty łatwe do przygotowania szybkich posiłków.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.