PARTNER PORTALU

W I kw. 2021 r. w sklepach ubyło 15 proc. klientów

Autor: PAP 26 kwietnia 2021 17:38

W I kw. 2021 r. w sklepach ubyło 15 proc. klientów fot, shutterstock, lockdown, wizyty w sklepach

W I kwartale br. o ponad 20 proc. spadła liczba wizyt w sklepach wielkopowierzchniowych w porównaniu do I kw. roku 2020, do tego ubyło blisko 15 proc. klientów w relacji rocznej - wynika z badania wykonanego przez Proxi.cloud i UCE RESEARCH.

Z badania wynika, że oba wskaźniki pogorszyły się we wszystkich formatach handlowych, ale w najmniejszym stopniu było to widoczne w dyskontach. Ponadto średnia liczba wizyt na osobę spadła o przeszło 6 proc., przy czym wzrosła ona tylko w sieciach cash&carry o niemal 7 proc.

"Analiza wykazała, że liczba wizyt w sklepach wielkopowierzchniowych spadła o 20,2 proc. w relacji rocznej, zatem wygląda na to, że największe spadki są już za nami" - wskazał Mateusz Chołuj z firmy technologicznej Proxi.cloud. Dodał, że w czasie pandemii sięgały one średnio 40 proc., a przed świętami - nawet blisko 70 proc.

"Nie oznacza to jednak, że zyski sieci handlowych mogą być słabsze, bo przy okazji rzadszych wizyt klienci wciąż jednorazowo kupują więcej" - zaznaczył.

Z badania wynika ponadto, że liczba klientów spadła w relacji rocznej o 14,8 proc. Co istotne, liczba unikalnych klientów spadła we wszystkich analizowanych formatach. Najmniej było to widoczne w dyskontach, gdzie spadki osiągnęły poziom 15,3 proc., dalej w zestawieniu są hipermarkety z wynikiem 22,6 proc., supermarkety: spadek o 23,2 proc., a także sieci typu cash&carry o 29,9 proc. - czytamy.

W ocenie Adama Grochowskiego z Proxi.cloud, powodem największego spadku sieci cash&carry z pewnością jest sytuacja w gastronomii. "Bardzo duży udział klientów tych placówek stanowią właśnie właściciele restauracji, którzy zaopatrywali się tam w produkty potrzebne do funkcjonowania ich biznesu" - wskazał.

Według Chołuja, do tego trzeba dodać, że średnia liczba wizyt na osobę zmniejszyła się o 6,3 proc. w relacji rocznej. "To pokazuje, że klienci wciąż rzadziej robią zakupy niż przed pandemią, choć sytuacja powoli wraca do normy. Ten spadek jest jednak niższy niż w ostatnim okresie przedświątecznym. Wówczas Polacy odwiedzali placówki wielkopowierzchniowe o 23,7 proc. rzadziej niż rok wcześniej" - zaznaczył.

Z badania wynika również, że we wszystkich analizowanych formatach handlowych zmniejszyła się również liczba wizyt. "Najmniejszy spadek odnotowały dyskonty, bo o 14,7 proc., z kolei na większym minusie były hipermarkety - 22,8 proc., sieci cash&carry - 25 proc., jak również supermarkety - 29,8 proc" - podano.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9840
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.