PARTNER PORTALU

W kwietniu o 18 proc. wzrosła sprzedaż odzieży i obuwia

Autor: dlahandlu.pl 23 maja 2018 12:21

Kwietniowa dynamika sprzedaży detalicznej, wynosząca 4,6 proc. okazała się o połowę niższa niż miesiąc wcześniej i zdecydowanie słabsza niż oczekiwane przez ekonomistów 8,1 proc. W marcu wzrost sprzedaży był wyjątkowo silny (Wielkanoc - red.), a kwietniu cztery niedziele obejmował zakaz handlu. Kwietniowy wynik raczej nie jest sygnałem trwałej zmiany tendencji. W pierwszych czterech miesiącach roku sprzedaż detaliczna była o 6,9 proc. wyższa niż w tym samym okresie 2017 r. - stwierdza Roman Przasnyski, główny analityk GERDA BROKER.

Kwietniowe osłabienie ma najprawdopodobniej jednorazowy charakter. Aktywności zakupowej sprzyja rosnąca pewność zatrudnienia, wynikająca z sytuacji na rynku pracy, wysokie tempo wzrostu średniego wynagrodzenia oraz wydłużająca się perspektywa atrakcyjnego oprocentowania kredytów, także konsumpcyjnych.
Na „efekt wolnej niedzieli” wskazywał kwietniowy spadek sprzedaży o 1,9 proc. w jednostkach klasyfikowanych przez GUS jako „pozostała sprzedaż w niewyspecjalizowanych sklepach”, obejmujących sklepy wielkopowierzchniowe. Sięgający aż 10,4 proc. spadek sprzedaży żywności i napojów można tłumaczyć wcześniejszymi zakupami świątecznymi, których dokonywano w ostatnich dniach marca (w marcu sprzedaż żywności wzrosła o 13,8 proc.). Nadal konsumenci intensywnie odświeżali zawartość szaf, o czym świadczy 18 proc. wzrost sprzedaży odzieży i obuwia. Wrócił osłabiony w marcu popyt na samochody, których sprzedaż zwiększyła się o 11,7 proc. O 10,2 proc. wzrosła sprzedaż paliw, na co złożyły się wzmożone podróże, ale także wzrost cen na stacjach benzynowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10194
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.