W lipcu Spar może stracić sporą grupę franczyzobiorców

Spar zapowiada, że następne pół roku ma być kluczowe dla polskiego biznesu. Czy uda się utrzymać franczyzobiorców, którym zaproponowano nowe umowy z większymi progami lojalnościowymi?
SPAR: Chcemy lojalności na poziomie 40 proc.
Do tej pory sieci udało się zwiekszyć lojalność detalistów o 31 proc. Około 90 detalistom doręczono wypowiedzenie obecnych warunków kontraktów, gdyż SPAR dąży do uzyskania 40% lojalności zakupowej sprzedawców i zaproponował nowe warunki.
Największy nacisk na rozbudowę sieci oraz poprawę lojalności ma zostać położony na południu kraju. Firma chce poprawić efektywność m.in. poprzez zakończenie rozbudowy centrum dystrybucyjnego w Czeladzi i zwiększenie oferty marek własnych.
Obecnie pod szyldem Spar działa w Polsce 208 sklepów.
Kiedy Spar Polska osiągnie rentowność?

Niedawno firma opublikowała wyniki za ostatnie półrocze, kończące się 31 marca 2022. SPAR Polska odnotował w tym czasie obrót w wysokości 1.265,8 mld ZAR, co w przeliczeniu na PLN oznacza wzrost o 6,5 proc. Jednak oddział nadal wykazuje stratę operacyjną w wysokości 165,9 mln ZAR, a Polska jest jedynym oddziałem Grupy, który notuje stratę.
