Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

W lipcu Spar może stracić sporą grupę franczyzobiorców

22 lipca br. czyli za kilka dni mają wejść w życie nowe kontrakty dla franczyzobiorców Spara w Polsce. Zobowiązują partnerów sieci do zachowania minimalnych progów lojalnościowych. Zakładają też zwiększone struktury rabatowe. Wiemy, że nie wszyscy partnerzy sieci są zadowoleni z tych warunków.
Reklama

Spar zapowiada, że następne pół roku ma być kluczowe dla polskiego biznesu. Czy uda się utrzymać franczyzobiorców, którym zaproponowano nowe umowy z większymi progami lojalnościowymi?

SPAR: Chcemy lojalności na poziomie 40 proc.

Do tej pory sieci udało się zwiekszyć lojalność detalistów o 31 proc. Około 90 detalistom doręczono wypowiedzenie obecnych warunków kontraktów, gdyż SPAR dąży do uzyskania 40% lojalności zakupowej sprzedawców i zaproponował nowe warunki.

Największy nacisk na rozbudowę sieci oraz poprawę lojalności ma zostać położony na południu kraju. Firma chce poprawić efektywność m.in. poprzez zakończenie rozbudowy centrum dystrybucyjnego w Czeladzi i zwiększenie oferty marek własnych. 

Obecnie pod szyldem Spar działa w Polsce 208 sklepów.

Kiedy Spar Polska osiągnie rentowność?

Założenia Spar w Polsce
Założenia Spar w Polsce

Niedawno firma opublikowała wyniki za ostatnie półrocze, kończące się 31 marca 2022. SPAR Polska odnotował w tym czasie obrót w wysokości 1.265,8 mld ZAR, co w przeliczeniu na PLN oznacza wzrost o 6,5 proc. Jednak oddział nadal wykazuje stratę operacyjną w wysokości 165,9 mln ZAR, a Polska jest jedynym oddziałem Grupy, który notuje stratę.

Wyniki sieci Spar
Wyniki sieci Spar

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (11)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum