PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

W listopadzie można składać wnioski o dofinansowanie integracji z partnerami handlowymi

Autor: dlahandlu.pl 11 października 2010 15:07

UE wspiera wdrażanie systemów B2B ze względu na ich pozytywny wpływ na wzrost efektywności i konkurencyjności przedsiębiorstw. Nabór wniosków do unijnego działania 8.2, w ramach którego można otrzymać refundację nawet 85 procent wartości inwestycji, będzie trwał przez cały listopad. Od ostatniego naboru zaszły jednak istotne zmiany w warunkach programu.

Działanie 8.2 obejmuje przede wszystkim integrację systemów informatycznych przedsiębiorstw oraz wdrażanie nowych systemów B2B. Unijna pomoc ma formę refundacji części zainwestowanych w projekt pieniędzy - można otrzymać zwrot części tzw. wydatków kwalifikowanych mieszczących się w przedziale od 20 tys. do 2 mln zł. Tylko w ciągu ostatniego roku PARP podpisał umowę o dofinansowaniu z ponad 350 firmami.

- Przy projektowaniu takiego systemu podstawowym założeniem jest maksymalne uproszczenie i automatyzacja wymiany informacji - mówi Sebastian Błaszkiewicz, dyrektor handlowy tworzącej systemy B2B firmy Empathy Internet Software House - Dlatego wdrażanie systemu B2B najlepiej rozpocząć od przeanalizowania własnego przedsiębiorstwa i jego relacji z partnerami.

Najczęściej systemy B2B obsługują procesy związane z wymianą handlową i obejmują m.in. ofertowanie, składanie zamówień oraz rozliczanie płatności. Zamawiający uzyskuje dostęp do internetowego katalogu produktów wraz z aktualnymi cenami oraz informacjami o stanach magazynowych i czasie realizacji zamówienia. Platformy zamówień to jednak nie jedyne zastosowanie systemów B2B. - Prawdziwy potencjał tych systemów drzemie w automatycznej wymianie danych między firmami - mówi Sebastian Błaszkiewicz z Empathy - Zakres takiej wymiany może być różny począwszy od katalogu produktów, przez wspólny system obiegu dokumentów, po integrację systemów ERP dostawców, dystrybutora oraz partnerów prowadzących sprzedaż detaliczną.

Firmy zainteresowane działaniem 8.2 powinni wziąć pod uwagę zmiany, jakie Ministerstwo Rozwoju Regionalnego niedawno wprowadziło. Zniknęła m.in. możliwość refundacji wynagrodzeń pracowników oraz wprowadzono tzw. kryteria fakultatywne umożliwiające otrzymanie dodatkowych punktów. Projekty są bowiem oceniane i tylko najlepsze otrzymają dofinansowanie.

Dodatkowe punkty otrzymać można np. jeżeli projekt zakłada współpracę z partnerami zagranicznymi, obejmuje wdrożenie podpisu elektronicznego i elektronicznej wymiany danych, albo współpraca między firmami trwa co najmniej rok. Pod uwagę brane jest także kryterium efektywności ekonomicznej.


Dokładny termin trwania naboru wniosków: 29.10-30.11.2010. Z dofinansowania mogą skorzystać mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa.
• Jednym z podstawowych wymogów jest, aby wnioskująca firma współpracowała z co najmniej dwoma przedsiębiorstwami, które już posiadają systemy informatyczne albo planują je wdrożyć równolegle z wnioskodawcą.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7593
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.