Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

W Lublinie opracowano aplikację porządkującą sklepowe półki

Lubelska firma informatyczna opracowała aplikację dla handlowców. Zdjęcie zrobione smartfonem przysyłane jest na serwer, a program komputerowy sam analizuje ułożenie produktów na półkach sklepowych i podpowiada, jak zrobić to lepiej - pisze wyborcza.biz
Reklama
Chodzi o to, żeby np. sok danej firmy znajdował się na najlepszej półce (na wysokości wzroku), żeby np. piwa zajmowały odpowiednio dużo miejsca (szpaler danego produktu robi na kliencie wrażenie), a produkty uzupełniające się (np. szampon i odżywka) znajdowały się w zasięgu ramion klienta.

Żeby pilnować tych wytycznych, producenci wysyłają do sklepów swoich ludzi. Ci mają za zadanie sprawdzić, czy wszystko jest ułożone zgodnie z umową - co do centymetra.Do niedawna to była żmudna, papierkowa robota. Osoba sprawdzająca sklep wpisywała dane do formularza, a później cyferki porównywała ze wzorcami. Świat idzie do przodu - papierowe formularze zostały zastąpione smartfonami. Ale to nadal jest wpisywanie danych.

Sięgnięto więc po zdjęcia - na świecie jest już kilka rozwiązań opartych na fotografiach. Człowiek robi zdjęcie półki, wysyła je na serwer, ale później i tak zdjęcie ze wzorcem ktoś musi porównać. Dlatego zdarzają się błędy, a dla producentów i sklepów to problem.

Lubelskiej firmie informatycznej udało się ten problem pokonać.  - Wpadliśmy na pomysł, żeby wykorzystać system rozpoznawania obrazu w biznesie. Tak zrodziła się aplikacja eLeader Shelf Recognition - mówi portalowi wyborcza.biz  Paweł Gołubiak z eLeader.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.