Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

W małych sklepach wartość transakcji wzrosła do 11,49 zł

W sklepach małoformatowych do 300mkw. w październiku 2014 zanotowano spadek wartości sprzedaży oraz liczby transakcji względem analogicznego miesiąca rok wcześniej odpowiednio o ok. 8 proc. oraz 9 proc. - wynika z analiz centrum Monitorowania Rynku.
Reklama

Największa liczba transakcji raportowana jest tam w miesiącach ciepłych - między majem a sierpniem. W październiku 2014 najsilniejszy spadkowy trend wartości sprzedaży względem października 2013 dotyczył m.in. kategorii: drinki alkoholowe, wermuty, cukier, napoje mleczne funkcjonalne, jogurty smakowe, desery mleczne, zaś największy wzrost charakteryzował kategorie cydrów, pralin - pianek w czekoladzie, tytoni, parówek paczkowanych i jogurtów naturalnych.

Pod względem liczby transakcji do pięciu najważniejszych kategorii w sklepach małoformatowych w październiku 2014 należały piwo, papierosy, napoje gazowane, soki i napoje niegazowane oraz wódki czyste. Alkohole, produkty tytoniowe oraz napoje generowały łącznie w tym miesiącu 47% całkowitej wartości sprzedaży oraz 63% wszystkich transakcji.

Średnia wartość transakcji w październiku wzrosła względem września o 3,3% i wyniosła 11,49 zł. Jednocześnie była wyższa o 1,3% od średniej wartości w październiku 2013. Średnio do koszyka wkładano ok. 3 opakowania produktów na jedną transakcję.

Centrum Monitorowania Rynku Sp. z o.o. pobiera on-line dane sprzedażowe z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych do 300m2. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.